2021
Is the Future of Non-Skippable Ads Shining Bright?
KOPŘIVOVÁ, Veronika, Tereza IKÁŠOVÁ a Dominik ŠVARCZákladní údaje
Originální název
Is the Future of Non-Skippable Ads Shining Bright?
Autoři
KOPŘIVOVÁ, Veronika (703 Slovensko, domácí), Tereza IKÁŠOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Dominik ŠVARC (203 Česká republika, domácí)
Vydání
Trnava, Conference Proceedings from International Scientific Conference „Marketing Identity 2021: New changes, new challenges“ od s. 336-344, 744 s. 2021
Nakladatel
Fakulta masmediálnej komunikácie UCM
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50204 Business and management
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Odkazy
Kód RIV
RIV/47813059:19520/21:A0000350
Organizační jednotka
Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
ISBN
978-80-572-0220-2
ISSN
Klíčová slova anglicky
Brand; Consumer Behaviour; Generation Z; Marketing Communication; Non-skippable Ads;
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 31. 12. 2022 23:50, Ing. Veronika Kopřivová, Ph.D.
Anotace
V originále
The online environment provides companies with more and more opportunities to attract potential customers with their offer. Companies need to consider which types of online marketing communications are the right tools to use in order to increase their profits. Recently, the format of non-skippable advertising has been quite a controversial topic, which is becoming the core of an increasingly strong debate among marketing experts. There is already plenty of evidence that non-skippable advertising is indeed annoying for users of online platforms, but companies continue to use the format. However, it is of course possible that even if non-skippable advertising is annoying to consumers, it still has a use from a brand perspective that can be seen as beneficial. In order to investigate this, an experiment was conducted using an eye-tracking device, and the results from this experiment are the main output of this study.