D 2021

Is the Future of Non-Skippable Ads Shining Bright?

KOPŘIVOVÁ, Veronika, Tereza IKÁŠOVÁ a Dominik ŠVARC

Základní údaje

Originální název

Is the Future of Non-Skippable Ads Shining Bright?

Autoři

KOPŘIVOVÁ, Veronika (703 Slovensko, domácí), Tereza IKÁŠOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Dominik ŠVARC (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Trnava, Conference Proceedings from International Scientific Conference „Marketing Identity 2021: New changes, new challenges“ od s. 336-344, 744 s. 2021

Nakladatel

Fakulta masmediálnej komunikácie UCM

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50204 Business and management

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Odkazy

Kód RIV

RIV/47813059:19520/21:A0000350

Organizační jednotka

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné

ISBN

978-80-572-0220-2

ISSN

Klíčová slova anglicky

Brand; Consumer Behaviour; Generation Z; Marketing Communication; Non-skippable Ads;

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 31. 12. 2022 23:50, Ing. Veronika Kopřivová, Ph.D.

Anotace

V originále

The online environment provides companies with more and more opportunities to attract potential customers with their offer. Companies need to consider which types of online marketing communications are the right tools to use in order to increase their profits. Recently, the format of non-skippable advertising has been quite a controversial topic, which is becoming the core of an increasingly strong debate among marketing experts. There is already plenty of evidence that non-skippable advertising is indeed annoying for users of online platforms, but companies continue to use the format. However, it is of course possible that even if non-skippable advertising is annoying to consumers, it still has a use from a brand perspective that can be seen as beneficial. In order to investigate this, an experiment was conducted using an eye-tracking device, and the results from this experiment are the main output of this study.