J 2022

Otáčí se kola triumfálních vozů: od první Francouzské republiky k héroům prvního a druhého císařství ve Francii

HOCHEL, Marian

Základní údaje

Originální název

Otáčí se kola triumfálních vozů: od první Francouzské republiky k héroům prvního a druhého císařství ve Francii

Název anglicky

The Wheels of Triumphal Chariots Turn: from the First French Republic to the Heros of the First and Second Empires in France

Autoři

HOCHEL, Marian (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Acta historica Universitatis Silesianae Opaviensis, Opava, Slezská univerzita, Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě, 2022, 1803-411X

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

60101 History

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/47813059:19240/22:A0001037

Organizační jednotka

Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě

Klíčová slova anglicky

Triumphal Chariot; Heroism; Iconography; Cultural Policy; France; 1793–1870

Štítky

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 4. 1. 2023 01:34, PhDr. Marian Hochel, Ph.D.

Anotace

V originále

Studie se zabývá ikonografií triumfálního vozu, jež byla preferovanou součástí oficiálního žánru historické malby v rámci vizuální kultury a kulturní politiky střídajících se státních režimů ve Francii od doby Francouzské revoluce do konce druhého císařství. V centru pozornosti jsou konkrétní artefakty a jejich autoři, ale i dobový politický, kulturní a sociální kontext, který definoval podobu a ideovou náplň kultu héroů stylizovaných do role novodobých triumfátorů.

Anglicky

The study deals with the iconography of the triumphal chariot which was the preferred part of the official genre of historical painting within the visual culture and cultural policy of the changing state regimes in France from the French Revolution to the end of the Second Empire. The focus is on specific artifacts and their authors, as well as the period political, cultural and social context which defined the form and ideological content of the cult of heroes stylized into the role of modern triumphants.