PAVERA, Slavomíra KLIMSZOVÁ, Ivona CINDLEROVÁ, CSEHIOVÁ, Đukičin VUČKOVIĆ, Gabriela ENTLOVÁ, GADUŠOVÁ, GÁL, Tereza GUZIUROVÁ, HAŠKOVÁ, HOLEČKOVÁ, HORHÁTH, Ivanović BIBIĆ, JOVANOVIĆ, KNEŽEVIĆ, KOVÁCZ, Krpálková KRELOVÁ, LOMNICKÝ, Eva MALÁ, MOGYORÓSI a Z et AL. Vzdělávání mentorů. Praha: Verbum, 2022. ISBN 978-80-87800-99-7.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Vzdělávání mentorů
Název česky Vzdělávání mentorů
Název anglicky Mentor training
Autoři PAVERA, Slavomíra KLIMSZOVÁ, Ivona CINDLEROVÁ, CSEHIOVÁ, Đukičin VUČKOVIĆ, Gabriela ENTLOVÁ, GADUŠOVÁ, GÁL, Tereza GUZIUROVÁ, HAŠKOVÁ, HOLEČKOVÁ, HORHÁTH, Ivanović BIBIĆ, JOVANOVIĆ, KNEŽEVIĆ, KOVÁCZ, Krpálková KRELOVÁ, LOMNICKÝ, Eva MALÁ, MOGYORÓSI a Z et AL.
Vydání Praha, 2022.
Nakladatel Verbum
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Učební texty pomůcky (vč. dílčích kapitol v učebnicích)
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
ISBN 978-80-87800-99-7
Klíčová slova anglicky mentor; mentee; mentoring; mentor training; novice teacher; career; communication
Změnil Změnila: Mgr. Gabriela Entlová, Ph.D., učo 23879. Změněno: 15. 1. 2023 14:51.
Anotace anglicky
The book was created as one of the outputs of the Erasmus+ project No. 2020-1-SK01-KA201-078250Mentor Training (MENTRA) by the team of the project partners from six universities – Constantine the Philosopher University in Nitra (the coordinator of the project) and J. Selye University in Komarno (Slovakia), University of Ostrava in Ostrava and University of Economics and Business in Prague (the Czech Republic), University of Novi Sad in Novi Sad (Serbia), and K. Esterhazy Catholic University in Eger (Hungary). It is both a textbook and a workbook and primarily pursues two goals. On the one hand, it offers a summary of practical instructions, guidelines, recommendations and inspiring hints on how to guide a novice teacher. On the other hand, it sets up a rear-view mirror for the mentor. The set of tasks motivates them to self-reflection, to think about how they have guided their novices so far, what would improve their mutual communication, and how their cooperation could be made more effective. The textbook consists of six chapters mapping the most serious problem areas, which both mentors and their mentees face. These include such topics as fundamentals of mentoring, the relationship between mentor and mentee, the process of novice teacher professional socialization and development of career identity, supporting the teacher's self-development and reflective thinking, innovation in education, communication and management of mentoring work. The choice of topics does not claim to be complete but to be authentic.
VytisknoutZobrazeno: 3. 3. 2024 04:45