C 2022

Management knihoven

FOBEROVÁ, Libuše

Základní údaje

Originální název

Management knihoven

Název česky

Management knihoven

Název anglicky

Management of libraries

Autoři

FOBEROVÁ, Libuše (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

2022. vyd. Ostrava, Kompendium knihovnictví 1, od s. 223-302, 80 s. 2022

Nakladatel

Moravskoslezská vědecká knihovna

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50804 Library science

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Kód RIV

RIV/47813059:19240/22:A0001063

Organizační jednotka

Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě

ISBN

978-80-7054-306-1

Klíčová slova česky

management knihoven; marketing knihoven; marketingová koncepce

Klíčová slova anglicky

library management; library marketing; marketing concept

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 15. 3. 2023 11:10, PhDr. Libuše Foberová, Ph.D.

Anotace

V originále

Stať se věnuje managementu a marketingu veřejných knihoven. Konkrétně se zabývá řízením a vedením knihoven a samostatně strategickým řízení. Zmiňuje praktické rady pro vedení lidí, praktiky motivování zaměstnanců knihovny a popisuje metody řízení výkonu zaměstnanců. Druhá část článku se věnuje marketingu v prostředí veřejných knihoven, konkrétně tvorbě marketingové koncepce.

Anglicky

The article focuses on the management and marketing of public libraries. Specifically, it deals with the management and leadership of libraries and, separately, with strategic management. It mentions practical advice for managing people, practices for motivating library staff, and describes methods for managing staff performance. The second part of the article deals with marketing in the public library environment, specifically the development of a marketing concept.