2022
Management knihoven
FOBEROVÁ, LibušeZákladní údaje
Originální název
Management knihoven
Název česky
Management knihoven
Název anglicky
Management of libraries
Autoři
FOBEROVÁ, Libuše (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
2022. vyd. Ostrava, Kompendium knihovnictví 1, od s. 223-302, 80 s. 2022
Nakladatel
Moravskoslezská vědecká knihovna
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50804 Library science
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Kód RIV
RIV/47813059:19240/22:A0001063
Organizační jednotka
Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
ISBN
978-80-7054-306-1
Klíčová slova česky
management knihoven; marketing knihoven; marketingová koncepce
Klíčová slova anglicky
library management; library marketing; marketing concept
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 15. 3. 2023 11:10, PhDr. Libuše Foberová, Ph.D.
V originále
Stať se věnuje managementu a marketingu veřejných knihoven. Konkrétně se zabývá řízením a vedením knihoven a samostatně strategickým řízení. Zmiňuje praktické rady pro vedení lidí, praktiky motivování zaměstnanců knihovny a popisuje metody řízení výkonu zaměstnanců. Druhá část článku se věnuje marketingu v prostředí veřejných knihoven, konkrétně tvorbě marketingové koncepce.
Anglicky
The article focuses on the management and marketing of public libraries. Specifically, it deals with the management and leadership of libraries and, separately, with strategic management. It mentions practical advice for managing people, practices for motivating library staff, and describes methods for managing staff performance. The second part of the article deals with marketing in the public library environment, specifically the development of a marketing concept.