C 2022

Beziehungen zwischen Form und Funktion der Sprache in der Werbung

POPALOVÁ, Dominika

Základní údaje

Originální název

Beziehungen zwischen Form und Funktion der Sprache in der Werbung

Název česky

Vztahy mezi formou a funkcí jazyka v reklamě

Název anglicky

Relationships between the form and function of language in advertising

Autoři

POPALOVÁ, Dominika (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Opava, Text from modern linguistic and literary perspectives/ Text aus moderner linguistischer und literaturwissenschaftlicher Perspektive, od s. 83-93, 11 s. n/a, 2022

Nakladatel

Slezská univerzita v Opavě

Další údaje

Jazyk

němčina

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

60200 6.2 Languages and Literature

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/47813059:19240/22:A0001088

Organizační jednotka

Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě

ISBN

978-80-7510-528-8

Klíčová slova česky

text; kontext; jazyk

Klíčová slova anglicky

text; context; language

Štítky

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 3. 4. 2023 15:01, doc. PhDr. Michaela Weiss, Ph.D.

Anotace

V originále

Zusammen mit dem Text und Kontext wird in der Werbung in unterschiedlichen Formen der perfekte Raum des Übertragens für verschiedene Funktionen der Mitteilung vom Textproduzenten zum Textrezipienten gebildet. In diesem Beitrag sollen Begriffe wie „Text“ und „Kontext“ beschrieben und verschiedene Formen der Sprache in der gedruckten Werbung sowie ihre Funktionen untersucht werden.

Česky

Spolu s textem a kontextem se v reklamě v různých podobách utváří dokonalý přenosový prostor pro různé funkce komunikace od původce textu k příjemci textu. V tomto článku budou popsány pojmy jako "text" a "kontext" a budou zkoumány různé formy jazyka v tištěné reklamě a jejich funkce.