BRUNCLÍK, Aleš and Monika HORSÁKOVÁ. Film v počítačových hrách (Movie in computer games). 2022.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Film v počítačových hrách
Name in Czech Film v počítačových hrách
Name (in English) Movie in computer games
Authors BRUNCLÍK, Aleš (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Monika HORSÁKOVÁ (203 Czech Republic).
Edition 2022.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Organization of a workshop
Field of Study 60405 Studies on Film, Radio and Television
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/47813059:19240/22:A0001119
Organization unit Faculty of Philosophy and Science in Opava
Keywords (in Czech) hra; film; obsah; vizualita
Keywords in English game; film; content; visuality
Tags ART
Changed by Changed by: Mgr. Monika Horsáková, Ph.D., učo 43786. Changed: 1/2/2024 20:19.
Abstract
Workshop byl primárně určen studentům Filozoficko-přírodovědné fakulty, konkrétně studentům bakalářských a navazujících studijních programů Multimediální techniky a Audiovizuální tvorba. Byl ale otevřen ale i pro další zájemce, kteří měli možnost se na něj přihlásit. Studenti byli lektorem seznámeni s teoretickými i praktickými aspekty uplatnění filmových postupů a filmových prvků v počítačových hrách, a to jak z hlediska tvorby jejich obsahu, tak z hlediska vizuality. Nabyté poznatky pak měli možnost si vyzkoušet v rámci analytického bloku.
Abstract (in English)
The workshop was primarily intended for students of the Faculty of Arts and Sciences, specifically for students of the Bachelor's and Master's degree programmes in Multimedia Techniques and Audiovisual Production. However, it was also open to other interested students who had the opportunity to apply. Students were introduced by the lecturer to the theoretical and practical aspects of the application of film techniques and film elements in computer games, both in terms of content creation and visuality. They then had the opportunity to test the acquired knowledge in the analytical block.
PrintDisplayed: 4/5/2024 23:18