JÍCHA, Marek. Issues of fidelity and authenticity in digital restoration of black-and-white films. Archiving. Springfield: Society for Imaging Science and Technology, 2021, roč. 18, č. 1, s. 91-95. ISSN 2161-8798. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.2352/issn.2168-3204.2021.1.0.21.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Issues of fidelity and authenticity in digital restoration of black-and-white films
Název česky Otázky věrnosti a autenticity při digitálním restaurování černobílých filmů
Autoři JÍCHA, Marek (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Archiving, Springfield, Society for Imaging Science and Technology, 2021, 2161-8798.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 60405 Studies on Film, Radio and Television
Stát vydavatele Spojené státy
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW Archiving
Kód RIV RIV/47813059:19240/21:A0001121
Organizační jednotka Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
Doi http://dx.doi.org/10.2352/issn.2168-3204.2021.1.0.21
Klíčová slova česky digitální restaurování; digitální restaurátor; metoda DRA; černobílý film
Klíčová slova anglicky digital restoration; digital restorer; DRA method; black and white film
Štítky ART
Změnil Změnila: Mgr. Monika Horsáková, Ph.D., učo 43786. Změněno: 15. 3. 2023 23:53.
Anotace
The main required parameter of digital restoration is keeping the fidelity and authenticity of the original appearance of the restored film as it was presented at its premiere screening. In the Czech Republic the Methodics of Digitizing of the National Film Fund were developed and internationally certified using the Digitally Restored Authorizate - DRA method. The new profession of Digital restorer requires the expertise of a university-educated restorer or someone with long-term experience. This article describes problems with maintaining fidelity and authenticity in black and white films while using the DRA method when distributers rejected results of restorer. The experience demonstrates the need for further cooperation between archivists, film historians and authors for correct presentation of black and white films which have been digitally restored.
Anotace česky
Hlavním požadovaným parametrem digitálního restaurování je zachování věrnosti a autenticity původní podoby restaurovaného filmu, jak byl prezentován při premiérovém promítání. V České republice byla vypracována a mezinárodně certifikována Metodika digitalizace Národního filmového fondu metodou Digitálně restaurovaný autorizát - DRA. Nová profese digitálního restaurátora vyžaduje odbornost vysokoškolsky vzdělaného restaurátora nebo člověka s dlouhodobou praxí. Tento článek popisuje problémy se zachováním věrnosti a autenticity u černobílých filmů při použití metody DRA, kdy distributoři výsledky restaurátorů odmítali. Zkušenosti ukazují na potřebu další spolupráce mezi archiváři, filmovými historiky a autory pro správnou prezentaci černobílých filmů, které byly digitálně restaurovány.
VytisknoutZobrazeno: 1. 5. 2024 07:51