POSPĚCH, Tomáš. Obrazy krásy a nedostatku. Reklamní fotografie mezi zakázkou a uměním. In Ondřej Táborský; Lucie Česálková. Spotřební imaginace státního socialismu. Praha: Národní muzeum; Akropole, 2022, s. 354-385. n/a. ISBN 978-80-7470-449-9.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Obrazy krásy a nedostatku. Reklamní fotografie mezi zakázkou a uměním
Název anglicky Images of beauty and lack. Advertising photography between commission and art
Autoři POSPĚCH, Tomáš (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Praha, Spotřební imaginace státního socialismu, od s. 354-385, 32 s. n/a, 2022.
Nakladatel Národní muzeum; Akropole
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 60400 6.4 Arts
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/47813059:19240/22:A0001134
Organizační jednotka Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
ISBN 978-80-7470-449-9
Klíčová slova anglicky consumer imagination; Czech advertising photography; Czech fashion photography; photography in the socialist period
Změnil Změnil: doc. Mgr. Tomáš Pospěch, Ph.D., učo 23299. Změněno: 13. 4. 2023 14:28.
Anotace
Kapitola přibližuje strategie zadavatelů, institucionální podporu a hlavní tvůrce a přístupy v české fotografii módy a reklamy mezi léty 1948-1989. Je první knižně publikovanou studií na toto téma a je to o to důležitější, že je součástí knihy s dalšími texty, věnovanými jazyku reklamy a užití filmu, grafického designu, obalových materiálů atd. v reklamě.
Anotace anglicky
The chapter presents the commissioning strategies, institutional support and the main creators and approaches in Czech fashion and advertising photography between 1948-1989. It is the first book-length study on the subject and is all the more important as it is included with other texts on the language of advertising and the use of film, graphic design, packaging, etc. in advertising.
VytisknoutZobrazeno: 3. 5. 2024 07:14