BAUEROVÁ, Radka a Lucie VAVRUŠKOVÁ. REFFERENCE GROUPS AS AN INDICATOR OF FUTURE METAVERSE USE. Online. In Roman Šperka, Petr Suchánek, Jarmila Duháček Šebestová, Radim Dolák, Tomáš Barčák, Radka Bauerová, Šárka Čemerková, Michal Halaška, Radmila Krkošková, Kateřina Matušínská, Jiří Mazurek, Žaneta Rylková, Šárka Zapletalová. 4th International conference on Decision making for Small and Medium- Sized Enterprises. Karviná: Silesian University in Opava, School of Business Administration in Karviná, 2023, s. 26-35. ISBN 978-80-7510-554-7.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název REFFERENCE GROUPS AS AN INDICATOR OF FUTURE METAVERSE USE
Autoři BAUEROVÁ, Radka (203 Česká republika, garant, domácí) a Lucie VAVRUŠKOVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání Karviná, 4th International conference on Decision making for Small and Medium- Sized Enterprises, od s. 26-35, 10 s. 2023.
Nakladatel Silesian University in Opava, School of Business Administration in Karviná
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50204 Business and management
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW Odkaz na webovou stránku, ze které je dostupný plný text článku
Kód RIV RIV/47813059:19520/23:A0000391
Organizační jednotka Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
ISBN 978-80-7510-554-7
Klíčová slova anglicky Attitude; Consumer behaviour; Metaverse; Reference groups; Virtual reality
Změnil Změnila: Miroslava Snopková, učo 43819. Změněno: 1. 4. 2024 21:01.
Anotace
The metaverse brings unprecedented opportunities to firms and consumers in an immersive world. How it will transform areas such as business, shopping, education, medicine, work, or our lives, in general, is now the subject of scientific debate. User adoption of the metaverse is certainly contingent on many factors, as happens with any new technology. In connection with the metaverse, the question of safety and the risks arising from this new environment are often discussed. It can therefore be assumed that trust will be one of the important factors for consumer adoption of the metaverse. As reference groups are characterised by their ability to influence consumer behaviour, also in the context of perceived trust, it is advisable to start with them when exploring this issue. Therefore, this paper focuses on reference groups as a possible indicator of future metaverse usage. The aim of the paper is to assess the influence of reference groups on the attitude of Czech consumers towards the use of the metaverse.
VytisknoutZobrazeno: 4. 5. 2024 04:10