VAVRUŠKOVÁ, Lucie a Radka BAUEROVÁ. Metaverse Opportunities from the Perspective of Consumer Segments. Online. In M. P. Hossová, M. Graca a M. Solík. Marketing Identity: Metaverse is the New Universe. Trnava: Faculty of Mass Media Communication, University of SS. Cyril and Methodius in Trnava, 2022, s. 353-366. ISBN 978-80-572-0297-4.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Metaverse Opportunities from the Perspective of Consumer Segments
Autoři VAVRUŠKOVÁ, Lucie a Radka BAUEROVÁ.
Vydání Trnava, Marketing Identity: Metaverse is the New Universe, od s. 353-366, 14 s. 2022.
Nakladatel Faculty of Mass Media Communication, University of SS. Cyril and Methodius in Trnava
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50204 Business and management
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
Organizační jednotka Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
ISBN 978-80-572-0297-4
ISSN 2729-7527
Klíčová slova anglicky Consumer behaviour; Metaverse; Segmentation; Virtual Environment; Virtual Reality
Změnil Změnila: Ing. Radka Bauerová, Ph.D., učo 32908. Změněno: 10. 7. 2023 20:29.
Anotace
With the development of new technologies, their usage possibilities are gradually developing. The metaverse environment is one of them. It is envisaged that the metaverse will be a suitable combination of the physical and online worlds, with virtual reality providing a unique space for many different activities. Therefore, the aim of this paper is to explore the possibilities of the metaverse from the perspective of general consumers and to investigate whether the popularity of different activities varies according to selected segmentation factors. This is focused on prese nting suitable domains within the new market opportunities for companies that are considering expanding their activities into the metaverse.
VytisknoutZobrazeno: 3. 5. 2024 18:06