PREISSOVÁ KREJČÍ, Andrea, Lucie MACKOVÁ a Uljana CHOLODOVÁ. Trauma dětských válečných uprchlíků z Ukrajiny a jeho dopady ve výchově a vzdělávání. In Pedagogický výzkum a proměny vzdělávání. 2023.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Trauma dětských válečných uprchlíků z Ukrajiny a jeho dopady ve výchově a vzdělávání
Název anglicky The trauma of child war refugees from Ukraine and its impact on upbringing and education
Autoři PREISSOVÁ KREJČÍ, Andrea, Lucie MACKOVÁ a Uljana CHOLODOVÁ.
Vydání Pedagogický výzkum a proměny vzdělávání, 2023.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Fakulta veřejných politik v Opavě
Klíčová slova anglicky child refugees; trauma; exile; war; school
Změnil Změnila: Mgr. Andrea Preissová Krejčí, Ph.D., učo 52328. Změněno: 8. 10. 2023 23:34.
Anotace
Cílem příspěvku je popsat a analyzovat příběhy dětských uprchlíků z Ukrajiny, příběhy, které samy děti napsaly. Za účelem lepšího porozumění zkušenostem, postojům a potřebám dětských uprchlíků a vyšší vnímavosti post-stresových symptomů u dětí, které uprchly před válkou. Celkem bylo analyzováno 44 vyprávění dětí a mladých lidí ve věku 7 až 20 let, převažovaly příběhy dětí do 11 let. Poukážeme na možnou provázanost nucené migrace a traumatu a zároveň chceme podtrhnout důležitost školy, v níž se může pracovat s konfliktními emocemi i s prožívaným traumatem.
Anotace anglicky
The aim of this qualitative study is to describe and analyze the stories of child refugees from Ukraine. We compare them with the situation of child refugees from previous conflicts in Europe to achieve a better understanding of the experiences, attitudes and needs of child refugees and to offer teaching staff a context for a higher sensitivity of post-stress symptoms in children who fled the war. A total of 44 narratives of children and young people between the ages of 7 and 20 were analyzed and most of the stories were written by children younger than 11.
VytisknoutZobrazeno: 4. 5. 2024 15:52