2023
Egon Bondy ve filmu
BERGMANNOVÁ, PavlaZákladní údaje
Originální název
Egon Bondy ve filmu
Název česky
Egon Bondy ve filmu
Název anglicky
Egon Bondy in the film
Autoři
BERGMANNOVÁ, Pavla (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
1. vydání. Opava, Underground a druhá kultura ve střední Evropě = Underground i druga kultura w Europie środkowej = Underground a druhá kultúra v strednej Európe. od s. 31-38, 8 s. Kolektivní monografie, 2023
Nakladatel
Ústav bohemistiky a knihovnictví, Filozoficko-přírodovědecká fakulta Slezské univerzity v Opavě
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
60405 Studies on Film, Radio and Television
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/47813059:19240/23:A0001203
Organizační jednotka
Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
ISBN
978-80-7510-534-9
Klíčová slova česky
underground; Egon Bondy; literatura; literární historie; film; hraný film; dokumentární film; interpretace
Klíčová slova anglicky
underground; Egon Bondy; literature; literary history; film; feature film; documentary film; interpretation
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 4. 12. 2023 16:39, Mgr. Pavla Bergmannová
V originále
Kapitola mapuje rozmanité stopy, které básník a filozof Egon Bondy zanechal ve filmu. Autorka nejprve představí Bondyho vztah k filmu, následně se zaměří na dokumentární tvorbu (ať již z oblasti českého undergroundu z doby před rokem 1989, ale i z oficiální, především televizní produkce realizované po roce 1989), která se rozmanitým způsobem pokouší zachytit jedinečnou Bondyho osobnost. Pozornost bude věnována rovněž titulům žánrů hraného a animovaného filmu, pro které bylo inspiračním zdrojem právě Bondyho dílo nebo jeho život. Kapitola se snaží přinést odpověď na otázku, jaký obraz kinematografie o Egonovi Bondym vytvořila.
Anglicky
The chapter maps the diverse traces that the poet and philosopher Egon Bondy left on film. First, the author presents Bondy’s relationship to the film, subsequently, she focuses on documentary films (either from the area of the Czech underground from the period before 1989, and also from official, especially television work realized after 1989), which tries to capture the unique personality of Egon Bondy in many ways. Attention is also focused on the titles of the live and animated film genres, for which Bondy’s work or his personality was a source of inspiration. The study tries to bring an answer to the question of what image the cinema created about Egon Bondy.