C 2023

Egon Bondy ve filmu

BERGMANNOVÁ, Pavla

Základní údaje

Originální název

Egon Bondy ve filmu

Název česky

Egon Bondy ve filmu

Název anglicky

Egon Bondy in the film

Autoři

BERGMANNOVÁ, Pavla (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vydání. Opava, Underground a druhá kultura ve střední Evropě = Underground i druga kultura w Europie środkowej = Underground a druhá kultúra v strednej Európe. od s. 31-38, 8 s. Kolektivní monografie, 2023

Nakladatel

Ústav bohemistiky a knihovnictví, Filozoficko-přírodovědecká fakulta Slezské univerzity v Opavě

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

60405 Studies on Film, Radio and Television

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/47813059:19240/23:A0001203

Organizační jednotka

Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě

ISBN

978-80-7510-534-9

Klíčová slova česky

underground; Egon Bondy; literatura; literární historie; film; hraný film; dokumentární film; interpretace

Klíčová slova anglicky

underground; Egon Bondy; literature; literary history; film; feature film; documentary film; interpretation

Štítky

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 4. 12. 2023 16:39, Mgr. Pavla Bergmannová

Anotace

V originále

Kapitola mapuje rozmanité stopy, které básník a filozof Egon Bondy zanechal ve filmu. Autorka nejprve představí Bondyho vztah k filmu, následně se zaměří na dokumentární tvorbu (ať již z oblasti českého undergroundu z doby před rokem 1989, ale i z oficiální, především televizní produkce realizované po roce 1989), která se rozmanitým způsobem pokouší zachytit jedinečnou Bondyho osobnost. Pozornost bude věnována rovněž titulům žánrů hraného a animovaného filmu, pro které bylo inspiračním zdrojem právě Bondyho dílo nebo jeho život. Kapitola se snaží přinést odpověď na otázku, jaký obraz kinematografie o Egonovi Bondym vytvořila.

Anglicky

The chapter maps the diverse traces that the poet and philosopher Egon Bondy left on film. First, the author presents Bondy’s relationship to the film, subsequently, she focuses on documentary films (either from the area of the Czech underground from the period before 1989, and also from official, especially television work realized after 1989), which tries to capture the unique personality of Egon Bondy in many ways. Attention is also focused on the titles of the live and animated film genres, for which Bondy’s work or his personality was a source of inspiration. The study tries to bring an answer to the question of what image the cinema created about Egon Bondy.