BAUEROVÁ, Radka a Veronika KOPŘIVOVÁ. Preventing Cyberbullying: What Is the Parental Role in this Issue? Acta academica karviniensia. Karviná: SU OPF, 2023, roč. 23, č. 2, s. 18-35. ISSN 1212-415X. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.25142/aak.2023.012.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Preventing Cyberbullying: What Is the Parental Role in this Issue?
Autoři BAUEROVÁ, Radka (203 Česká republika, garant, domácí) a Veronika KOPŘIVOVÁ (703 Slovensko, domácí).
Vydání Acta academica karviniensia, Karviná, SU OPF, 2023, 1212-415X.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW Odkaz na článek
Kód RIV RIV/47813059:19520/23:A0000407
Organizační jednotka Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Doi http://dx.doi.org/10.25142/aak.2023.012
Klíčová slova anglicky cyberbullying; online behaviour; parental control; secondary school students
Změnil Změnila: Miroslava Snopková, učo 43819. Změněno: 1. 4. 2024 15:40.
Anotace
With the rise of social networks, bullying has also developed in this space, where we talk about cyberbullying. This makes students much more exposed to bullying, as cyberbullying encroaches on their personal space through the online world. The current study explores how the role of parents can help mitigate the effects of cyberbullying on secondary school students. Primary data was collected through an online survey in the chosen secondary schools. In total, responses were obtained from 267 students who completed surveys measuring their participation in cyberbullying, including parents' roles when using the Internet.
VytisknoutZobrazeno: 3. 5. 2024 08:57