ZEZULKOVÁ, Eva a Helena ŘÍHOVÁ. Analysis of a case study of a pupil from a socially disadvantaged environment. In Eva Zezulková and Kateřina Janků eds. CURRENT QUESTIONS OF SPECIAL EDUCATION Parental resilience and support in raising children with special needs. Opava: Slezská univerzita v Opavě, Fakulta veřejných politik v Opavě, 2023, s. 65-77. First edition. ISBN 978-80-7510-568-4.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Analysis of a case study of a pupil from a socially disadvantaged environment
Název česky Analýza případové studie žáka ze sociálně znevýhodněného prostředí
Autoři ZEZULKOVÁ, Eva a Helena ŘÍHOVÁ.
Vydání Opava, CURRENT QUESTIONS OF SPECIAL EDUCATION Parental resilience and support in raising children with special needs, od s. 65-77, 13 s. First edition, 2023.
Nakladatel Slezská univerzita v Opavě, Fakulta veřejných politik v Opavě
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50302 Education, special
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Organizační jednotka Fakulta veřejných politik v Opavě
ISBN 978-80-7510-568-4
Klíčová slova anglicky mental retardation; attention deficit hyperactivity disorder (ADHD); social disadvantage; interdepartmental cooperation; special pedagogic center; non-profit sector; department of social and legal protection of children; child psychiatrist
Změnil Změnila: doc. Mgr. Eva Zezulková, Ph.D., učo 50964. Změněno: 26. 2. 2024 15:50.
Anotace
Příspěvek prezentuje případovou studii žáka s lehkým mentálním postižením ze sociálně znevýhodněného prostředí. Pozornost je věnována spolupráci školy s rodinou a dalšími odborníky za účelem snížení rizikových projevů chování a podpory motivace k učení. Popisuje nevyhovující rodinné prostředí a výchovné přístupy rodičů, které působí jako silný demotivující faktor ve vývoji žáka a dále poukazuje na nízkou efektivitu poskytované podpory ze strany školy a dalších spolupracujících institucí.
VytisknoutZobrazeno: 28. 4. 2024 00:37