JANÁKOVÁ, Milena, Milena BOTLÍKOVÁ a Josef BOTLÍK. Use of CRM Tools in Communication Strategies of Cultural Tourism in the Czech Republic. Online. In Lipková, Ľ., Kováčová, E., Grigelová, P. 24st International Scientific Conference "International Relations 2023: Current Issues of World Economy and Politics". Bratislava: Ekonomická univerzita v Bratislavě, 2023, s. 196-205. ISBN 978-80-225-5128-1.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Use of CRM Tools in Communication Strategies of Cultural Tourism in the Czech Republic
Autoři JANÁKOVÁ, Milena (203 Česká republika, domácí), Milena BOTLÍKOVÁ (203 Česká republika, garant) a Josef BOTLÍK (203 Česká republika, domácí).
Vydání Bratislava, 24st International Scientific Conference "International Relations 2023: Current Issues of World Economy and Politics" od s. 196-205, 10 s. 2023.
Nakladatel Ekonomická univerzita v Bratislavě
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50802 Media and socio-cultural communication
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW URL
Kód RIV RIV/47813059:19520/23:A0000419
Organizační jednotka Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
ISBN 978-80-225-5128-1
ISSN 2585-9412
Klíčová slova anglicky CRM; Cultural Heritage; social network; Czech Republic; eWoM;
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Miroslava Snopková, učo 43819. Změněno: 1. 4. 2024 21:40.
Anotace
Today, in the global market for cultural tourism and the growing interest in the demand for historical knowledge, it is necessary to build effective communication channels. The aim of this article is to evaluate the level of use of CRM tools in castle buildings. A total of 123 state and private and state castle objects were analysed, and three groups of communication activity "communication-proficient", "communication-average" and "communication-underdeveloped" cultural heritage were created on the basis of multi-criteria analysis. The difference in the degree of involvement of eCRM was caused mainly by review activity on review portals and activity on Facebook. Using multi-criteria point analysis, it was found that heavily visited castles of transnational character or monuments inscribed on the World Heritage List are among the most communicatively competent.
VytisknoutZobrazeno: 3. 5. 2024 13:56