KLEPEK, Martin a Kateřina KANTOROVÁ. Social Media and Online Behaviour Among High School and University Students. Online. Karviná: Silesian University in Opava, School of Business Administration in Karviná, 2023, s. 94-105. ISBN 978-80-7510-554-7.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Social Media and Online Behaviour Among High School and University Students
Autoři KLEPEK, Martin a Kateřina KANTOROVÁ.
Vydání Karviná, od s. 94-105, 12 s. 2023.
Nakladatel Silesian University in Opava, School of Business Administration in Karviná
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50204 Business and management
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW URL
Organizační jednotka Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
ISBN 978-80-7510-554-7
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Miroslava Snopková, učo 43819. Změněno: 1. 4. 2024 21:47.
Anotace
The purpose of this paper is to describe the behavior of young people in the social media environment. The method chosen for data collection was a questionnaire survey on a representative sample of 1,706 valid respondents from Czech Republic. We used chi-square, analysis of variance, and factor analysis to explain relationships in data. Besides social media popularity ranking, our results showed that the more time respondents spend on the internet, the more social media brands they use. We also inspected the applicability of duplication of a purchase law in the social media context. Data showed that popular modes of communication among students include photos and texts followed by a video. Additionally, we found a similar use of social media among students and their parents. Last, with the use of exploratory factor analysis, we concluded that social media varies according to the content users go to it for, which carries implications for marketing communication strategy.
VytisknoutZobrazeno: 2. 5. 2024 18:15