VIKTORIN, Jan. Specific learning disabilities. Online. In Reference Module in Neuroscience and Biobehavioral Psychology. 1. edition. Missouri: Elsevier, 2023. ISBN 978-0-12-809324-5. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1016/B978-0-323-96023-6.00066-X.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Specific learning disabilities
Autoři VIKTORIN, Jan.
Vydání 1. edition. Missouri, Reference Module in Neuroscience and Biobehavioral Psychology, 2023.
Nakladatel Elsevier
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50302 Education, special
Stát vydavatele Spojené státy
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW URL
Organizační jednotka Fakulta veřejných politik v Opavě
ISBN 978-0-12-809324-5
Doi http://dx.doi.org/10.1016/B978-0-323-96023-6.00066-X
Klíčová slova anglicky Specific learning disabilities; Dyslexia; Dysgraphia; Dysorthographia; Dyscalculia; Etiology; Personality; Intervention; Executive functions; Planning; E-learning
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: PhDr. Mgr. Jan Viktorin, Ph.D., učo 57347. Změněno: 4. 2. 2024 13:42.
Anotace
Specific learning disabilities can be one of the main causes of school failure and subsequent professional and social challenges. The development of specific learning disabilities is not sudden and is shaped by many individual and environmental contributing factors. A positive and inclusive school environment is one of the factors that plays an important role in the life of a student with specific learning disabilities. This kind of environment can serve as a starting point for supporting students to be fully active in society and prepared for lifelong learning. This article will discuss specific learning disabilities, with a specific focus on adolescence.
VytisknoutZobrazeno: 8. 5. 2024 11:00