W 2023

Dialogem ke vzájemnému porozumění_platforma spolupráce 8 (Norské fondy LP-HROVA1A-005)

ZEZULKOVÁ, Eva, Kateřina JANKŮ and Marta KOLAŘÍKOVÁ

Basic information

Original name

Dialogem ke vzájemnému porozumění_platforma spolupráce 8 (Norské fondy LP-HROVA1A-005)

Name (in English)

Dialogue for Mutual Understanding_Cooperation Platform 8 (Norway Grants LP-HROVA1A-005)

Authors

ZEZULKOVÁ, Eva (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Kateřina JANKŮ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Marta KOLAŘÍKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

2023

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Uspořádání workshopu

Field of Study

50302 Education, special

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/47813059:19510/23:A0000508

Organization unit

Faculty of Public Policies in Opava

Keywords in English

integration; socially excluded localities; Roma community; educational activities; field social worker; professional competences
Změněno: 26/2/2024 16:04, doc. Mgr. Eva Zezulková, Ph.D.

Abstract

V originále

Účastníci setkání prezentovali průběh realizace vzdělávacích aktivit u svých cílových skupin a v této souvislosti živě diskutovali o svých rozmanitých zkušenostech a příkladech dobré i negativní praxe. Facilitátory byli vyzváni k popisu sdělovaných příkladů a vyvození závěrů pro plánování dalších aktivizačních a vzdělávacích činností za účelem podpory inkluzivních tendencí v regionu. Jako nejvíce problémová se jeví motivace cílové skupiny ke vzdělávání zvláště v úzké souvislosti s nevyřešenými podmínkami bydlení.

In English

The participants of the meeting presented the course of implementation of educational activities for their target groups and in this context lively discussed their various experiences and examples of good and bad practice. Facilitators were invited to describe the communicated examples and draw conclusions for planning further activation and educational activities in order to support inclusive tendencies in the region. The target group's motivation for education appears to be the most problematic, especially in close connection with unresolved housing conditions.