2024
Proměny dramaturgie 7: Case Studies
HORSÁKOVÁ, Monika, Jan GOGOLA, Marek JANIČÍK, Irena PUSTINA KOCÍ, Marek JÍCHA et. al.Základní údaje
Originální název
Proměny dramaturgie 7: Case Studies
Název česky
Proměny dramaturgie 7: Case Studies
Název anglicky
Changes in Dramaturgy 7: Case Studies
Autoři
HORSÁKOVÁ, Monika (203 Česká republika, garant, domácí), Jan GOGOLA (203 Česká republika), Marek JANIČÍK (703 Slovensko), Irena PUSTINA KOCÍ (203 Česká republika, domácí), Marek JÍCHA (203 Česká republika, domácí), Tomáš KUBEČEK (203 Česká republika), Tomáš POLENSKÝ (203 Česká republika, domácí) a Kristína PUPÁKOVÁ (703 Slovensko, domácí)
Vydání
1. vyd. Opava, 136 s. 2024
Nakladatel
Slezská univerzita v Opavě
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Odborná kniha
Obor
60405 Studies on Film, Radio and Television
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Organizační jednotka
Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
ISBN
978-80-7510-599-8
Klíčová slova česky
film; televize; dokument; videohra; dramaturgie; případová studie; praxe; teorie; vzdělávání
Klíčová slova anglicky
film; television; documentary; video game; dramaturgy; case study; practice; theory; education
Štítky
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 11. 2. 2025 08:39, Mgr. Monika Horsáková, Ph.D.
V originále
V pořadí již 7. kolektivní monografie zaměřená na roli dramaturga jako nepostradatelné součásti audiovizuální tvorby. Tentokrát se kniha opírá o případové studie konkrétní dramaturgické práce v různých žánrových a oborových perspektivách, a nabízí tak nosný materiál zejména pro vzdělávání k dramaturgii na filmových uměleckých školách. Z tohoto důvodu jsme do knihy zařadili také redakčně upravený záznam modelového dramaturgického semináře Jana Gogoly ml., který proběhl na konferenci Proměny dramaturgie 2024, která proběhla v prosinci na Slezské univerzitě v Opavě.
Anglicky
The 7th collective monograph focusing on the role of the dramaturge as an indispensable part of audiovisual production. This time, the book is based on case studies on real dramaturgical works from different genre and disciplinary perspectives, and thus offers a core material especially for dramaturgy education at film art schools. For this reason, we have also included in the book an edited recording of a model dramaturgical seminar by Jan Gogola Jr. that took place at the conference Changes in dramaturgy 2024, which took place in December at the Silesian University in Opava.