2024
Proměny dramaturgie 2024
HORSÁKOVÁ, Monika a Irena PUSTINA KOCÍZákladní údaje
Originální název
Proměny dramaturgie 2024
Název česky
Proměny dramaturgie 2024
Název anglicky
Changes in Dramaturgy 2025
Autoři
HORSÁKOVÁ, Monika (203 Česká republika, garant, domácí) a Irena PUSTINA KOCÍ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
2024
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Uspořádání konference
Obor
60405 Studies on Film, Radio and Television
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Organizační jednotka
Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
Klíčová slova česky
dramaturgie; kinematografie; film; vývoj; scénář; vzdělávání
Klíčová slova anglicky
dramaturgy; cinematography; film; development; script; education
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam
Změněno: 9. 2. 2025 14:28, Mgr. Monika Horsáková, Ph.D.
V originále
Projekt se uskutečnil v plánovaném rozsahu ve dnech 2. a 3. prosince 2024 na Filozoficko-přírodovědecké fakultě Slezské univerzity v Opavě. 7. ročníku konference se kromě studentů a pedagogů domácí Slezské univerzity zúčastnili také studenti a pedagogové z Akademie umění v Banské Bystrici, VŠMU v Bratislavě, FAMO a Univerzity Tomáše Bati. Akce byla přístupná také veřejnosti. První konferenční den nabídl dramaturgický seminář, v rámci kterého se představilo 9 projektů. Studenti jednotlivých škol prezentovali své fikční filmy v různých stadiích realizace a následně jsme o nich společně diskutovali. Cílem bylo vytvořit bezpečný prostor, ve kterém mladí tvůrci získají pohledy kolegů a pedagogů jiných škol a také přizvaných profesionálů z praxe, dramaturga České televize Martina Novosada, scenáristy, režiséra a producenta Václava Kadrnky, scenáristy a režiséra Radima Filipce či kreativního producenta České televize Dušana Mulíčka. Společná debata byla velmi otevřená, ale také korektní. Druhý konferenční den přinesl především profesní vhled do dramaturgické práce. Marek Janičík představil komplexní případovou studii sběru historického materiálu k tvorbě scénáře celovečerního filmu o Portáších, Václav Kadrnka nabídl svůj pohled na roli příběhů v dnešním světě a hovořil také o tom, jakým způsobem uvažuje o propojení obsahové a vizuální složky svých filmů. Marek Jícha se zaměřil na dramaturgii prezentace digitalizovaných archivních filmů a na konkrétních příkladech ukázal současnou praxi, která velmi často nerespektuje původní formát děl, přestože byl v době vzniku děl stanoven státní normou. Jan Gogola ml. pak společně se studenty Univerzity Tomáše Bati a Barborou Bártovou ze Slezské univerzity nabídl ukázku výuky participativní dramaturgie.
Anglicky
The 7th conference focusing on the role of the dramaturge as an indispensable part of audiovisual production. This time, the conference is based on case studies on real dramaturgical works from different genre and disciplinary perspectives, and thus offers a core material especially for dramaturgy education at film art schools.