n 2024

Jana Orlová, Terezie Rausová – Stories of Flesh and Soil

ORLOVÁ, Jana

Základní údaje

Originální název

Jana Orlová, Terezie Rausová – Stories of Flesh and Soil

Název anglicky

Jana Orlová, Terezie Rausová – Stories of Flesh and Soil

Autoři

Vydání

2024

Nakladatel

galerie Umakart

Další údaje

Typ výsledku

Prezentace v oblasti umění

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě

Klíčová slova česky

performance art; site specific

Klíčová slova anglicky

performance art; site specific

Štítky

Změněno: 26. 1. 2025 22:42, MgA. Mgr. Jana Orlová, Ph.D.

Anotace

V originále

Výstava Stories of Flesh and Soil se, jak napovídá její název, zaměřuje na dialog mezi intuicí a hlubokým vnitřním prožitkem, obklopený existenciálními úvahami a poetickým vnímáním života. Obě umělkyně přistupují k divákovi prostřednictvím svého jedinečného výtvarného jazyka. Výstava se dotýká témat toxicity, vztahu člověka k sobě samému, přírodě, současnosti i budoucnosti. Objektivita zkoumání těl, jak svého v případě Orlové a zkoumání vyobrazení hybridu toxického hybtudu Rausová, nám prezentuje živočišnost obou umělkyň. Propojení není náhodou, umělkyně svou tvrdostí, racionalitou přenáší esenciální a křehký prožitek a vtahují diváka do světa za zrcadlem. (Kurátorka Sara Wollasch)

Anglicky

As its title suggests, Stories of Flesh and Soil focuses on the dialogue between intuition and deep inner experience, surrounded by existential reflections and poetic perception of life. Both artists approach the viewer through their unique visual language. The exhibition touches on themes of toxicity, the human's relationship to oneself, nature, the present and the future. The objectivity of examining bodies, as in the case of Orlova's and Rausová's exploration of her depiction of a toxic hybrid, presents us with the animality of both artists. The connection is no accident, the artists hardness and rationality convey an essential and fragile experience, drawing the viewer into the world behind the mirror. (Curator Sara Wollasch)