Detailed Information on Publication Record
2024
Jana Orlová, Terezie Rausová – Stories of Flesh and Soil
ORLOVÁ, JanaBasic information
Original name
Jana Orlová, Terezie Rausová – Stories of Flesh and Soil
Name (in English)
Jana Orlová, Terezie Rausová – Stories of Flesh and Soil
Authors
Edition
2024
Publisher
galerie Umakart
Other information
Type of outcome
Prezentace v oblasti umění
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
Organization unit
Faculty of Philosophy and Science in Opava
Keywords (in Czech)
performance art; site specific
Keywords in English
performance art; site specific
Tags
Změněno: 26/1/2025 22:42, MgA. Mgr. Jana Orlová, Ph.D.
V originále
Výstava Stories of Flesh and Soil se, jak napovídá její název, zaměřuje na dialog mezi intuicí a hlubokým vnitřním prožitkem, obklopený existenciálními úvahami a poetickým vnímáním života. Obě umělkyně přistupují k divákovi prostřednictvím svého jedinečného výtvarného jazyka. Výstava se dotýká témat toxicity, vztahu člověka k sobě samému, přírodě, současnosti i budoucnosti. Objektivita zkoumání těl, jak svého v případě Orlové a zkoumání vyobrazení hybridu toxického hybtudu Rausová, nám prezentuje živočišnost obou umělkyň. Propojení není náhodou, umělkyně svou tvrdostí, racionalitou přenáší esenciální a křehký prožitek a vtahují diváka do světa za zrcadlem. (Kurátorka Sara Wollasch)
In English
As its title suggests, Stories of Flesh and Soil focuses on the dialogue between intuition and deep inner experience, surrounded by existential reflections and poetic perception of life. Both artists approach the viewer through their unique visual language. The exhibition touches on themes of toxicity, the human's relationship to oneself, nature, the present and the future. The objectivity of examining bodies, as in the case of Orlova's and Rausová's exploration of her depiction of a toxic hybrid, presents us with the animality of both artists. The connection is no accident, the artists hardness and rationality convey an essential and fragile experience, drawing the viewer into the world behind the mirror. (Curator Sara Wollasch)