2025
			
	    
	
	
    Unlocking the metaverse: Determinants of voluntary adoption in e-commerce
BAUEROVÁ, Radka a Michal HALAŠKAZákladní údaje
Originální název
Unlocking the metaverse: Determinants of voluntary adoption in e-commerce
	Autoři
BAUEROVÁ, Radka (203 Česká republika, garant, domácí) a Michal HALAŠKA (203 Česká republika, domácí)
			Vydání
 Sustainable Futures, 2025, 2666-1888
			Další údaje
Jazyk
angličtina
		Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
		Obor
50204 Business and management
		Stát vydavatele
Velká Británie a Severní Irsko
		Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
		Impakt faktor
Impact factor: 4.900 v roce 2024
			Organizační jednotka
Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
			EID Scopus
2-s2.0-85214945791
		Klíčová slova anglicky
Behavioural intention; Consumer perception; Metaverse; Adoption of technology
		
				
				Změněno: 13. 5. 2025 14:01, Ing. et Ing. Michal Halaška, Ph.D.
				
		Anotace
V originále
Acceptance hinges on various conditions, influenced by purpose. Different purposes dictate user acceptance factors. Some relate to professional necessity, others to personal tech adoption. This study focusses on voluntary metaverse adoption for product purchase and discerning determinants. The aim of this research is to explore and delineate the determinants that shape the intention to use the metaverse, with a focus on voluntary adoption for product purchase. Using a questionnaire, the study collected primary data from 508 respondents after meticulous data cleaning. Structural equation modelling tested the proposed model, revealing the determinants driving metaverse purchase intent. An artificial neural network probed complex relationships.