2025
			
	    
	
	
    Prejudices and Stereotypes in Health Communication
SKALNÁ, Markéta; Lucia DROTÁROVÁ; Eriksson HENRIK a Costa CARLOS CASIMIROZákladní údaje
Originální název
Prejudices and Stereotypes in Health Communication
	Název česky
Předsudky a stereotypy ve zdravotnické komunikaci
	Název anglicky
Prejudices and Stereotypes in Health Communication
		Autoři
SKALNÁ, Markéta; Lucia DROTÁROVÁ; Eriksson HENRIK a Costa CARLOS CASIMIRO
			Vydání
 SEMMELWEIS MEDICAL LINGUISTICS CONFERENCE 2025, 2025
			Další údaje
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
		Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
		Odkazy
Klíčová slova česky
Předsudky, stereotypy, komunikace, ošetřovatelství
		Klíčová slova anglicky
Prejudices, stereotypes, communication, care
		Příznaky
Mezinárodní význam
		Návaznosti
2023-1-SE01-KA220-HED-000155990, projekt VaV. 
			
				
				Změněno: 28. 5. 2025 11:52, Mgr. Markéta Skalná, Ph.D.
				
		V originále
Paper focuses on the role of biases in health communication, their impact on the healing process and ways to eliminate them. The concept of "normality" is shaped by cultural, social and institutional factors. As part of the Breaking Fences project, which aims to raise awareness of prejudice through educational programmes for students and healthcare staff, pilot research has been carried out into patients' prejudices towards young healthcare and social care staff. The need for health professionals to self-reflect, validate their own impressions and respect individual patient preferences may contribute to the development of more effective and empathetic health communication.
				Česky
Příspěvek se zaměřuje na roli předsudků v komunikaci o zdraví, jejich dopad na léčebný proces a způsoby jejich odstranění. Pojem „normálnost“ je utvářen kulturními, sociálními a institucionálními faktory. V rámci projektu Breaking Fences, jehož cílem je zvýšit povědomí o předsudcích prostřednictvím vzdělávacích programů pro studenty a zdravotnický personál, byl proveden pilotní výzkum předsudků pacientů vůči mladému zdravotnickému a sociálnímu personálu. Potřeba sebereflexe zdravotníků, ověřování vlastních dojmů a respektování individuálních preferencí pacientů může přispět k rozvoji účinnější a empatičtější komunikace v oblasti zdravotnictví.