2025
Conceptualization of the Learning Region: Evolution of the Approach and Theoretical Foundations
GLACOVÁ, KarinZákladní údaje
Originální název
Conceptualization of the Learning Region: Evolution of the Approach and Theoretical Foundations
Autoři
GLACOVÁ, Karin
Vydání
Acta academica karviniensia, Karviná, Slezská univerzita, Obchodně podnikatelská fakulta. 2025, 1212-415X
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50201 Economic Theory
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Klíčová slova anglicky
conceptualization; knowledge economy; learning region; regional development
Příznaky
Recenzováno
Návaznosti
SGS/23/2024, projekt VaV.
Změněno: 12. 8. 2025 00:14, Ing. Karin Glacová
Anotace
V originále
This article explores the concept of the learning region, focusing on its development and theoretical foundations. Through a literature review, it outlines the evolution of the learning region theory in relation to earlier related concepts and highlights current challenges. The following section deals with the theoretical foundations and also uses a synthesis to point out a typology of learning regions according to focus and management style.