Information System SU

Publication Records

česky | in English

Filter publications

    2023

    1. MATUŠÍNSKÁ, Kateřina. Marketingová komunikace: Distanční studijní text. 4. rozšíř. a aktual. vyd. Karviná: Slezská univerzita v Opavě, Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné. 295 pp. ISBN 978-80-7510-574-5. 2023.
    2. KOPŘIVOVÁ, Veronika and Kateřina MATUŠÍNSKÁ. Unlocking Generation Y: Marketing Segmentation Via Lifestyle Insights. Communication Today. Trnava: Univerzita svatého Cyrila a Metoděje Trnava, vol. 14, No 2, p. 122-139. ISSN 1338-130X. doi:10.34135/communicationtoday.2023.Vol.14.No.2.9. 2023.
    3. ŠPERKA, Roman, Petr SUCHÁNEK, Jarmila DUHÁČEK ŠEBESTOVÁ, Radim DOLÁK, Tomáš BARČÁK, Radka BAUEROVÁ, Šárka ČEMERKOVÁ, Michal HALAŠKA, Radmila KRKOŠKOVÁ, Kateřina MATUŠÍNSKÁ, Jiří MAZUREK, Žaneta RYLKOVÁ and Šárka ZAPLETALOVÁ. 4th International Conference on Decision Making for Small and Medium-Sized Enterprises. Conference Proceedings. Karviná: Slezská univerzita v Opavě, Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné. 264 pp. ISBN 978-80-7510-554-7. 2023.

    2022

    1. STOKLASA, Michal and Kateřina MATUŠÍNSKÁ. Consumer Perception of Regional Brands in Czechia in 2021. Scientific Papers of the University of Pardubice - Series D. vol. 30, No 1, p. 1-12. ISSN 1804-8048. doi:10.46585/sp30011359. 2022.
    2. MATUŠÍNSKÁ, Kateřina and Michal STOKLASA. The appeals and level of involvement influencing purchasing decision. Management & Marketing. Challenges for the Knowledge Society. De Gruyter Poland, vol. 17, No 3, p. 234-254. ISSN 1842-0206. doi:10.2478/mmcks-2022-0013. 2022.

    2021

    1. MATUŠÍNSKÁ, Kateřina and Michal STOKLASA. Advertising Strategy according to the Concept of the FCB Model in the Conditions of the Various Generations. E & M EKONOMIE A MANAGEMENT. LIBEREC 1: TECHNICAL UNIV LIBEREC, vol. 24, No 4, p. 189-205. ISSN 1212-3609. doi:10.15240/tul/001/2021-4-012. 2021.
    2. DUHÁČEK ŠEBESTOVÁ, Jarmila, Roman ŠPERKA, Petr SUCHÁNEK, Šárka ČEMERKOVÁ, Žaneta RYLKOVÁ, Kateřina MATUŠÍNSKÁ, Radka BAUEROVÁ, Jiří MAZUREK and Radim DOLÁK. International conference on Decision making for Small and Medium-Sized Enterprises. In Proceedings. Karviná: Silesian University in Opava, School of Business Administration in Karvina. ISBN 978-80-7510-456-4. 2021.
    3. MATUŠÍNSKÁ, Kateřina. Marketing finančních služeb: Distanční studijní text (Marketing of Financial Services). 2nd ed. Karviná: Slezská univerzita v Opavě Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné. 266 pp. ISBN 978-80-7510-447-2. 2021.
    4. MATUŠÍNSKÁ, Kateřina and Šárka ZAPLETALOVÁ. Rational and Emotional Aspects of Consumer Behaviour. Forum Scientiae Oeconomia. Dąbrowa Górnicza: Wydawnictwo Naukowe Akademii WSB, vol. 9, No 2, p. 95-110. ISSN 2300-5947. doi:10.23762/FSO_VOL9_NO2_5. 2021.
    5. DUHÁČEK ŠEBESTOVÁ, Jarmila, Roman ŠPERKA, Petr SUCHÁNEK, Šárka ČEMERKOVÁ, Žaneta RYLKOVÁ, Kateřina MATUŠÍNSKÁ, Radka BAUEROVÁ, Jiří MAZUREK and Radim DOLÁK. 3rd International Conference on Decision Making for Small and Medium-Sized Enterprises. Conference Proceedings. Karviná: Slezská univerzita v Opavě, Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné. 710 pp. ISBN 978-80-7510-457-1. 2021.

    2020

    1. BRACINÍKOVÁ, Veronika and Kateřina MATUŠÍNSKÁ. Brand Meaning for Consumers from Dissimilar Generations. Scientific Papers of the University of Pardubice, Series D. Pardubice: Univerzita Pardubice, vol. 28, No 1, p. 29-42. ISSN 1211-555X. 2020.
    2. BRACINÍKOVÁ, Veronika and Kateřina MATUŠÍNSKÁ. Clustering of Millennials by Brand Perceptions in Relation to Demographic Factors. Central European Business Review. vol. 9, No 5, p. 63-80. ISSN 1805-4854. doi:10.18267/j.cebr.253. 2020.

    2019

    1. MATUŠÍNSKÁ, Kateřina, Martin KLEPEK, Halina STARZYCZNÁ, Michal STOKLASA, Radka BAUEROVÁ, Veronika BRACINÍKOVÁ, Adéla LANGEROVÁ and Radka KUBALOVÁ. Akceptace technologie z pohledu marketingových nástrojů (Technology acceptance in the context of marketing tools). 1. vydání. Praha: Professional Publishing s.r.o. 152 pp. ISBN 978-80-88260-36-3. 2019.
    2. ŠPERKA, Roman, Petr SUCHÁNEK, Jarmila ŠEBESTOVÁ, Žaneta RYLKOVÁ, Kateřina MATUŠÍNSKÁ, Jiří MAZUREK, Šárka ČEMERKOVÁ and Radim DOLÁK. International conference on Decision making for Small and Medium-Sized Enterprises. In Proceedings. Karvina: Silesian University in Opava, School of Business Administration in Karvina. ISBN 978-80-7510-339-0. 2019.
    3. MATUŠÍNSKÁ, Kateřina and Veronika BRACINÍKOVÁ. Komunikační a prezentační dovednosti: Distanční studijní text (Presentation and communication skills: Distance learning study materials). 1st ed. Karviná: SU Opava, OPF Karviná. 195 pp. ISBN 978-80-7510-371-0. 2019.
    4. MATUŠÍNSKÁ, Kateřina, Martin KLEPEK and Michal STOKLASA. Marketing in Theory and Practice. Karviná: SU Opava, OPF Karviná. 183 pp. ISBN 978-80-7510-341-3. 2019.
    5. MATUŠÍNSKÁ, Kateřina and Michal STOKLASA. Marketingová komunikace: Distanční studijní text. 3rd ed. Karviná: Slezská univerzita v Opavě, Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné. 247 pp. 2019.
    6. BRACINÍKOVÁ, Veronika and Kateřina MATUŠÍNSKÁ. Segmenting of Czech Millenials by chosen factors in relation to mobile phone usage behaviour. In Prof. Ing. Alená Kusá, PhD., Prof. Ing. Anna Zaušková, PhD., Mgr. Zuzana Bučková, PhD. Conference Proceedings from International Scientific Conference Marketing Identity 2019 – Offline is the new online. Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie UCM. p. 439-454. ISBN 978-80-572-0038-3. 2019.
    7. BRACINÍKOVÁ, Veronika and Kateřina MATUŠÍNSKÁ. The Ratio of Sense and Sensibility in Decision Buying Process of Millennials in Czech Republic. In Šperka, R., P. Suchánek, J. Šebestová, Ž. Rylková, K. Matušínská, J. Mazurek, Š. Čemerková and R. Dolák (eds.). 2nd International conference on Decision making for Small and Medium-Sized Enterprises. Karviná: SU Opava, OPF Karviná. p. 42-51. ISBN 978-80-7510-339-0. 2019.
    8. MATUŠÍNSKÁ, Kateřina and Michal STOKLASA. The State of Strategic Marketing Application in Czech Small and Medium-Sized Enterprises. Scientific Annals of Economics and Business. vol. 66, No 2, p. 193-212. ISSN 2501-1960. doi:10.2478/saeb-2019-00122019-0012. 2019.

    2018

    1. BRACINÍKOVÁ, Veronika and Kateřina MATUŠÍNSKÁ. Technological Skills Across Generations. In Conference Proceedings from 18th Scientific Conference: Globalization and its socio-economic consequences. Žilina: University of Žilina, Faculty of Operation and Economics of Transport and Communications, Department of Economics. p. 2000-2006. ISBN 978-80-8154-249-7. 2018.
    2. BRACINÍKOVÁ, Veronika and Kateřina MATUŠÍNSKÁ. THE CONNECTIONS BETWEEN BRANDS AND DIFFERENT GENERATIONS. In Proceedings of 11th International Scientific Conference KARVINÁ PH.D. CONFERENCE ON BUSINESS AND ECONOMICS. Karviná: OPF Karviná. p. 1-7. ISBN 978-80-7510-322-2. 2018.

    2017

    1. BRACINÍKOVÁ, Veronika and Kateřina MATUŠÍNSKÁ. Important Steps of Managing the Strong Brand Identity. In Proceedings of 10th International Scientific Conference "Karviná Ph.D. Conference on Business and Economics. Karviná: OPF Karviná. p. 13-30, 17 pp. ISBN 978-80-7510-265-2. 2017.
    2. BRACINÍKOVÁ, Veronika and Kateřina MATUŠÍNSKÁ. Marketing mix of financial services from the customers´ perspective. Forum Scientiae Oeconomia. vol. 5, No 4, p. 35-48, 13 pp. ISSN 2300-5947. 2017.
    3. BRACINÍKOVÁ, Veronika and Kateřina MATUŠÍNSKÁ. PERCEPTIONS OF CZECH MILLENNIALS' MEDIA CONSUMPTION AND COMMUNICATION MEANS. In MARKETING IDENTITY - online rules - part II. Trnava: Univerzita sv. Cyrila a Metoděje, Trnava. p. 16-28. ISBN 978-80-8105-918-6. 2017.
    4. BRACINÍKOVÁ, Veronika and Kateřina MATUŠÍNSKÁ. The Concept 5C of Tactical Marketing in Financial Services. In Decision making for Small and Medium-Sized Enterprises. Karviná: OPF Karviná. p. 36-47. ISBN 978-80-7510-243-0. 2017.

    2008

    1. MATUŠÍNSKÁ, Kateřina. Marketing finančních služeb: Distanční studijní opora. 1st ed. Karviná: Slezská univerzita v Opavě Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné. 202 pp. 2008.

    2007

    1. MATUŠÍNSKÁ, Kateřina. Marketingová komunikace. Karviná: Slezská univerzita v Opavě, Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné. 237 pp. ISBN 978-80-7248-445-4. 2007.
Display details
Displayed: 19/4/2024 23:02