PRÁGER, Libor and Václav ŘEŘICHA. Didactic Connotations of Text-book Pictorial Adjuncts. e-PEDAGOGIUM, nezávislý odborný časopis pro interdisciplinární výzkum v pedagogice. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2021, vol. 2020, 20(4), p. 7-13. ISSN 1213-7758. Available from: https://dx.doi.org/10.5507/epd.2021.012.
PRÁGER, Libor and Václav ŘEŘICHA. The Language of Images in Technologically Modified Environments. American and British Studies Annual. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2021, vol. 2021, No 14, p. 108-117, 11 pp. ISSN 1803-6058.
PRÁGER, Libor and Václav ŘEŘICHA. Temptations of the Didactic Illustration. Hradec Králové Journal of Anglophone Studies. Univerzita Hradec Králové, 2020, vol. 7, No 1, p. 12-21. ISSN 2336-3347.
PRÁGER, Libor and Václav ŘEŘICHA. Classroom as a Playground. e-PEDAGOGIUM, nezávislý odborný časopis pro interdisciplinární výzkum v pedagogice. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2019, vol. 2019, 19(4), p. 7-18. ISSN 1213-7758.
ŘEŘICHA, Václav and Libor PRÁGER. Lamenting the Transitional Moment of Literacy Environment. In Marie Crhová, Michaela Weiss. Silesian Studies in English 2018: Proceedings of the 5th International Conference of English and American Studies. 1st ed. Opava: Slezská univerzita v Opavě, 2019, p. 18-26. ISBN 978-80-7510-398-7.
PRÁGER, Libor and Václav ŘEŘICHA. The Loneliness of the Teacher in Digital Environment: Changing Education in Contemporary School. Hradec Králové Journal of Anglophone Studies. Hradec Králové, 2019, vol. 2019, No 1, p. 129-139. ISSN 2336-3347.
PRÁGER, Libor and Václav ŘEŘICHA. The Gap of Misunderstanding (Learning in literacy-based school and social media environment). Hradec Králové Journal of Anglophone Studies. Hradec Králové, 2018, roč. 5, No 1, p. 127-136. ISSN 2336-3347.