FPF:ULGATL0011 Spa establishment operation - Course Information
ULGATL0011 Spa establishment operation
Faculty of Philosophy and Science in OpavaSummer 2009
- Extent and Intensity
- 1/0/0. 2 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Guaranteed by
- Centrum interdisciplinárních studií – Faculty of Philosophy and Science in Opava
- Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Spa Management and Tourism (programme FPF, B6503GAHOT)
- Course objectives (in Czech)
- Studenti budou seznámeni s významem a postavením lázeňství v rozvoji regionu, specifickými znalostmi potřebnými pro výkon samostatné činnosti i střední řídící funkce v lázeňském provozu. Cílem je diferenciace specifik lázeňských služeb od standardních hotelových a gastronomických služeb. Studenty je nezbytné naučit využívat potenciál lázeňských zařízení pro přípravu programů nejen pro léčebnou, ale zejména pro preventivní péči jednotlivců o svůj zdravotní stav (fyzický i psychický). Dále je třeba vést studenty ke schopnosti identifikovat chybějící služby a hledat cesty k jejich úspěšnému zavedení v lázeňských zařízeních. Současně je třeba naučit studenty ovládat základní vazby týkající se organizace a řízení ekonomické efektivnosti lázeňského provozu.
- Syllabus (in Czech)
- 1. Postavení, význam a podpora lázeňství pro rozvoj regionu
2. Majetkoprávní vztahy v lázeňství a vliv jejich transformace na lázeňský provoz
3. Lázeňská péče a systém poskytování lázeňských služeb s vazbou na zdravotní pojištění
4. Klasifikace lázeňských služeb a jejich specifika v uzavřeném či otevřeném (komerčním) provozu
5. Ubytovací služby a jejich význam pro lázeňský pobyt
6. Gastronomické služby jako nedílná součást léčebné péče
7. Doplňkové služby, volnočasové aktivity, služby poskytované jinými provozovateli
8. Organizace a řízení provozu lázeňských zařízení
9. Ekonomika a provoz lázeňského zařízení
10. Tvorba produktů lázeňské péče a jejich propagace
11. Profesní organizace v lázeňství
- 1. Postavení, význam a podpora lázeňství pro rozvoj regionu
- Literature
- recommended literature
- odborné časopisy. Hotel & Spa, Food Service, Hotel Revue. info
- DĚDINA, J. Management, organizování a ekonomika lázeňství. Praha: VŠ CRHL, 2004. ISBN 80-86592-01-4. info
- SEIFERTOVÁ, V. Marketing v lázeňském cestovním ruchu. Praha: VŠ CRHL, 2003. ISBN 80-86592-00-6. info
- KNOP, K. A KOL. Lázeňství - ekonomika a management. Praha: Grada Publishing, 1999. ISBN 80-7169-717-6. info
- KNOWLES, T. Hospitality Management. New York: Longman, 1998. ISBN 0-582-31271-X. info
- MORRISON, A. M. Marketing v pohostinství a CR. Praha: Victoria Publishing, 1995. ISBN 80-605-90-2. info
- BURT, B. Best Spas of the world. 2nded. The Globe Pequot press, 1979. ISBN 0-7627-2473-0. info
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
- Enrolment Statistics (Summer 2009, recent)
- Permalink: https://is.slu.cz/course/fpf/summer2009/ULGATL0011