FPF:UBK10154 Projection - Sound Film - Course Information
UBK10154 Projection - Sound Film
Faculty of Philosophy and Science in OpavaSummer 2010
- Extent and Intensity
- 0/2/0. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- Mgr. Pavla Bergmannová (seminar tutor)
- Guaranteed by
- Mgr. Pavla Bergmannová
Institute of The Czech Language and Library Science – Faculty of Philosophy and Science in Opava - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Cultural dramaturgy with the focus on theatre (programme FPF, B8203 DrUm)
- Course objectives (in Czech)
- Základní orientace v hodnotách uměleckého díla, kterým je film. Analýza konkrétních filmových děl světové kinematografie období let 1930-1945. Posluchači se soustředí na rozbor a použití výrazových prostředků filmu a konkrétné diskutují o jejich charakteru a použití. Během projekcí jednotlivých děl se očekává aktivní zapojení všech přítomných s cílem hlouběji porozumět autorskému záměru konkrétního tvůrce. Posluchač by měl získat základní orientaci o umělecké hodnotě díla a využít těchto schopností při svém dalším setkávání s filmy a jinými audiovizuálními médii.
- Syllabus (in Czech)
- Seminář navazuje na přednášku z dějin světové kinematografie a prostřednictví filmových projekcí a následných diskuzí seznámí studenty s výraznými díly světového filmu období let 1930-1945.
Filmové projekce budou doplněny o následnou diskusi o filmu a jeho vzniku v kontextu režisérovy tvorby, případně v rámci vývoje národní kinematografie. Cílem diskuze nad filmy je zdůraznit přínos snímku a inspiraci pro nastupující filmaře.
Nástup zvukové éry, rozvoj žánrových snímků, barevný film, režisérské osobnosti
1. Hollywoodského pojetí žánru: tvorba studia Universal, R.K.O: Dr. Jekyll a Mr. Hyde, Dracula 1931.
2. Osobnost Orsona Wellese a Občan Kane.
3. Vrah mezi námi a osobnost Fritze Langa.
4. Tvorba Michale Powella a Emericha Pressburgera: Červené střevíčky.
5. Film noir jako kritika společenské morálky: Maltézský sokol.
6. Modrý anděl a fenomén Sternberg + Marlene Ditrich.
7. Charles Chaplin: Moderní doba.
8. Poetika absurdní komiky a bratři Marxové: Kachní polévka.
9. Společensko-politický thriller a Henri George Clouzot: Havran.
- Seminář navazuje na přednášku z dějin světové kinematografie a prostřednictví filmových projekcí a následných diskuzí seznámí studenty s výraznými díly světového filmu období let 1930-1945.
- Literature
- required literature
- ARISTARCO, G.:. Dějiny filmových teorií. Praha: Orbis, 1968. info
- Bunuel, L.:. Do posledního dechu. Praha: Mladá fronta, 1987. info
- Plazewski, J.:. Filmová řeč. Praha: Orbis, 1967. info
- MONACO, J.:. Jak číst film. Praha: Albatros, 2004. info
- BAZIN, A.:. Co je to film? Praha: ČFÚ, 1979. info
- Language of instruction
- English
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
- Enrolment Statistics (recent)
- Permalink: https://is.slu.cz/course/fpf/summer2010/UBK10154