UBKKM018 Marketing Technigues

Faculty of Philosophy and Science in Opava
Summer 2013
Extent and Intensity
0/0. 4 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Guaranteed by
PhDr. Libuše Foberová, Ph.D.
Institute of The Czech Language and Library Science – Faculty of Philosophy and Science in Opava
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Předmět navazuje na studijní předmět Manažerské techniky a seznamuje posluchače se základní terminologií marketingu, jeho zakotvením ve státní sféře, s teoretickými aspekty marketingové analýzy, plánování, realizace a kontroly. Výuka se postupně zaměří na marketingové pojetí služeb a cenu služeb, charakteristiku marketingových mixů, utváření logistických a distribučních kanálů služeb. Nezbytnými aspekty jsou dále výzkumy spotřebního chování, trhu a tržních segmentů, zásady budování silných značek a zavádění nových zejména elektronických a informačních služeb. Výuka obsáhne analýzy cyklů služeb a pozice služeb na trhu spotřebitelů i konkurence, metody vytváření loajality spotřebitelů služeb, včetně nejnovějších konceptů strategického, taktického, administrativního a transformačního marketingu. Důraz bude kladen na strategický marketing ? tvorba marketingových plánů atd.
Syllabus (in Czech)
  • 1) Implementace marketingu do stylu řízení knihovny
    2) Marketingová koncepce
    3) Marketingové prostředí
    4) Marketingový výzkum
    5) Marketingové techniky ve veřejných knihovnách
    6) Marketingová komunikace
    7) Netradiční marketing a jeho využití ve veřejných knihovnách
Literature
    required literature
  • FOBEROVÁ, L. Marketingové techniky. Opava, Slezská univerzita, 2009. info
  • KOTLER, P., ARMSTRONG, G. Marketing. Praha: Victoria Publishing, 2004. ISBN 80-247-0513-3. info
  • KOTLER, P. Marketing podle Kotlera. Praha: Management Press, 2000. ISBN 80-7261-010-4. info
    recommended literature
  • KOTLER, P. a kol. Moderní marketing. 4. evropské vydání. Grada Publishing, a.s., 2007. ISBN 978-80-247-1545-2. info
  • KOTLER, P. Marketing od A do Z. Praha: Management Press, 2003. ISBN 80-7261-082-1. info
  • ANDREASEN, A.R., KOTLER, P. Strategic Marketing for Nonprofit Organizations. New York: Prenttice Hall, 2003. ISBN 0-13-041977-X. info
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: Přednáška 6 HOD/SEM.
The course is also listed under the following terms Summer 2011, Summer 2012, Summer 2014, Summer 2015, Summer 2016, Summer 2017, Summer 2018, Summer 2019, Summer 2020, Summer 2021, Summer 2022, Summer 2023, Summer 2024.
  • Enrolment Statistics (Summer 2013, recent)
  • Permalink: https://is.slu.cz/course/fpf/summer2013/UBKKM018