FPF:UCJIOPBP14 Praktické cvič. z italštiny 4 - Informace o předmětu
UCJIOPBP14 Praktické cvičení z italštiny 4
Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavěléto 2024
- Rozsah
- 0/4/0. 6 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Romana Kovaliková (cvičící)
Mgr. Jaroslava Malá (cvičící)
dott. Matteo Maria Quintiliani, Ph.D. (cvičící) - Garance
- dott. Matteo Maria Quintiliani, Ph.D.
Ústav cizích jazyků – Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- UCJIOPBP14/A: Út 16:25–18:00 PrPed a každou sudou středu 15:35–18:50 M12, J. Malá, M. Quintiliani
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Italština pro odbornou praxi (program FPF, IOP)
- Cíle předmětu
- Kurz je pokračováním Praktického cvičení z italštiny 3 a je zaměřen na další rozvíjení a zdokonalování praktických jazykových znalostí a komunikativních dovedností posluchačů, zvládnutí náročnějších pasáží italské gramatiky a rovněž na rozšiřování slovní zásoby. Posluchači se dostávají na úroveň samostatných uživatelů jazyka. Nahrávky delších projevů rodilých mluvčích (rozhovory, zprávy, ukázky z filmů) a četba středně obtížných literárních i neliterárních textů na současná témata napomáhají rozvoji schopnosti posluchačů rozumět mluvenému i psanému slovu a slouží zároveň jako základ pro diskusi a pro konverzační i písemná cvičení na běžné náměty.
- Výstupy z učení
- Student po absolvování předmětu:
- zvládne italštinu na úrovni B1;
- prohloubí si znalosti gramatiky včetně používání odborného názvosloví;
- porozumí delčímu autentickému mluvenému textu a dokáže jej komentovat;
- dokáže pochopit a přeložit odborný a literární psaný text a zpracovat resumé;
- umí vyjádřit a obhájit svůj názor a logicky argumentovat. - Osnova
- 1. Organizzazione del corso di conversazione, distribuzione dei compiti; congiuntivo presente e passato; concordanza dei tempi al congiuntivo
- 2. Un film di attualità, comprensione; congiuntivo presente e passato; concordanza dei tempi al congiuntivo
- 3. Un film di attualità, raccontare la trama; usi del congiuntivo presente e passato nelle proposizioni reggenti e dipendenti
- 4. Un film di attualità, dibattito; usi del congiuntivo presente e passato nelle proposizioni reggenti e dipendenti
- 5. Un videoservizio giornalistico, comprensione; la forma e l’uso dell’imperfetto e trapassato del congiuntivo
- 6. Un videoservizio giornalistico, riassunto; la forma e l’uso dell’imperfetto e trapassato del congiuntivo
- 7. Un videoservizio giornalistico, dibattito; proposizioni dipendenti in cui il congiuntivo è obbligatorio
- 8. Un documentario, comprensione; proposizioni dipendenti in cui il congiuntivo è obbligatorio
- 9. Un documentario, l’aspetto sociolinguistico; test 1
- 10. Un documentario, dibattito; periodo ipotetico
- 11. Di cosa e come parlano le radio; infinito sostantivato; discorso indiretto
- 12. Di cosa e come parlano le radio; infinito sostantivato; discorso indiretto
- 13. Allenamento all’esame; test 2; revisione
- Literatura
- povinná literatura
- Bahníková, A. a kol. Italština. Praha: Leda, 2017.
- Výukové metody
- cvičení, četba, domácí práce
- Metody hodnocení
- aktivní účast na cvičeních (min. 80 %), dva písemné testy s různými typy cvičení a překladem, ústní zkouška
- Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/fpf/leto2024/UCJIOPBP14