FPF:UBK10029 Seminar of Thetre Production I - Course Information
UBK10029 Seminar of Thetre Production III/1
Faculty of Philosophy and Science in OpavaWinter 2012
- Extent and Intensity
- 0/2/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- MgA. Jana Andělová-Pletichová (seminar tutor)
- Guaranteed by
- MgA. Jana Andělová-Pletichová
Institute of The Czech Language and Library Science – Faculty of Philosophy and Science in Opava - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Cultural dramaturgy with the focus on theatre (programme FPF, B8203 DrUm)
- Course objectives (in Czech)
- Seminář divadelní tvorby III je zaměřen na spolupráci s ostatními tvůrčími složkami (výběr hudby, spolupráce se scénografy a kostýmními výtvarníky, případně stránka choreografická). Na základě textu a zvolené dramaturgicko-režijní koncepce budou studenti dále uvažovat nad těmito inscenačními složkami. Ke zvoleným textům navrhnou výtvarné pojetí, pojetí hudební (zda hudbu přímo složit, nebo výběr hudby, pokud výběr, tak jaký hudební žánr a pod.), to vše souvisí s prvotním dramaturgickým záměrem, určení žánru inscenace, její dobové zařazení apod.
- Syllabus (in Czech)
- Seminář divadelní tvorby III je zaměřen na spolupráci s ostatními tvůrčími složkami (výběr hudby, spolupráce se scénografy a kostýmními výtvarníky, případně stránka choreografická). Na základě textu a zvolené dramaturgicko-režijní koncepce budou studenti dále uvažovat nad těmito inscenačními složkami. Ke zvoleným textům navrhnou výtvarné pojetí, pojetí hudební (zda hudbu přímo složit, nebo výběr hudby, pokud výběr, tak jaký hudební žánr a pod.), to vše souvisí s prvotním dramaturgickým záměrem, určení žánru inscenace, její dobové zařazení apod.
Konkrétně bude seminář zaměřen na rozbor textu a dramaturgicko-režijní koncepci titulu Slečna Julie Augusta Strindberga.
- Seminář divadelní tvorby III je zaměřen na spolupráci s ostatními tvůrčími složkami (výběr hudby, spolupráce se scénografy a kostýmními výtvarníky, případně stránka choreografická). Na základě textu a zvolené dramaturgicko-režijní koncepce budou studenti dále uvažovat nad těmito inscenačními složkami. Ke zvoleným textům navrhnou výtvarné pojetí, pojetí hudební (zda hudbu přímo složit, nebo výběr hudby, pokud výběr, tak jaký hudební žánr a pod.), to vše souvisí s prvotním dramaturgickým záměrem, určení žánru inscenace, její dobové zařazení apod.
- Literature
- required literature
- PTÁČKOVÁ, V. Divadlo na konci světa. Stati o scénografii. Praha: Pražská scéna, 2008. info
- ARONSON, A. Pohled do propasti. Stati o scénografii. Praha: Divadelní ústav, 2007. info
- SOUKENKA, V. Vývoj divadelního prostoru a jeho architektonické formy. Praha: ČVUT, 2007. info
- PEJCHA, J. Zvuk v divadle. Brno: JAMU, 2005. info
- PRAŽÁK, A. Interpretace scénografického prostoru. Praha: ISV, 2003. info
- ČERNÝ, J. Základy architektonického a scénického svícení. Praha: DAMU, 2002. info
- BRAUN, K. Divadelní prostor. Praha: DAMU, 2001. info
- KOLEGAR, J. Historie scénických technologií 1. Brno: JAMU, 2001. info
- KOLEGAR, J. Historie scénických technologií 2. Brno: JAMU, 2001. info
- ZAVARSKÝ, J. Kapitolky zo scénografie. Bratislava: Osvětový ústav, 1989. info
- PTÁČKOVÁ, V. Česká scénografie 20. století. Praha, 1982. info
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
- Enrolment Statistics (Winter 2012, recent)
- Permalink: https://is.slu.cz/course/fpf/winter2012/UBK10029