FPF:UBKTV071 Analytical workshop I - Course Information
UBKTV071 Analytical workshop I
Faculty of Philosophy and Science in OpavaWinter 2012
- Extent and Intensity
- 0/2/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- MgA. Miloslav Novák, DiS. (seminar tutor)
- Guaranteed by
- MgA. Miloslav Novák, DiS.
Institute of The Czech Language and Library Science – Faculty of Philosophy and Science in Opava - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Audio-visual works (programme FPF, B8203 DrUm)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem kurzu je osvojení dovedností formální analýzy jednotlivých složek filmového díla na příkladu promítnutých snímků (jako např. střihové skladby, zvukové koncepce, nebo obrazového ztvárnění apod.). Důraz bude přitom kladen jak na zvládnutí odborné umělecké, tak technické terminologie. Studenti budou vedeni k tomu, aby dokázali do analytického myšlení zahrnout i prvky tzv. nové filmové historie (sociálně-politický, ekonomicko-hospodářský, kulturně-antropologický či geografický kontext vzniku filmu). Kurz seznámí studenty s možnostmi komparace i základními žánry kritického psaní (např. recenze, metarecenze, reflexe, analýza, tematizovaná imprese, anotace pro katalog, parafráze textu o filmu apod.).
- Syllabus (in Czech)
- Kurz seznámí studenty s různými filmovými styly, žánry a formami prostřednictvím analýzy jednotlivých složek promítaných filmů nebo ukázek z nich. Ozřejmí rozdíly mezi tzv. hraným, dokumentárním a animovaným filmem, představí používanou terminologii a metody filmového rozboru. Důraz bude kladen na rozmanitost přístupů různých autorů v dějinách filmu i nové možnosti filmového vyjadřování.
Během semináře si studenti také sami vyzkouší analytický rozbor audiovizuálního díla - od záběru, přes obrazy, sekvence až ke komplexnímu pohledu na celý film.
- Kurz seznámí studenty s různými filmovými styly, žánry a formami prostřednictvím analýzy jednotlivých složek promítaných filmů nebo ukázek z nich. Ozřejmí rozdíly mezi tzv. hraným, dokumentárním a animovaným filmem, představí používanou terminologii a metody filmového rozboru. Důraz bude kladen na rozmanitost přístupů různých autorů v dějinách filmu i nové možnosti filmového vyjadřování.
- Literature
- recommended literature
- Časopisy Film a doba, Cinemapur/Cinepur, Iluminace, Kino-ikon, Cahiers du Cinéma, Positif, Sight & Sound, Screen, Variety, Kino. info
- Deníky uvádějící filmové recenze a kritiky. info
- Petr Szczepanik, Jaroslav Anděl (eds.). Stále Kinema: antologie českého filmového myšlení 1904-1950. Praha. NFA, 2008. info
- Jan Svoboda. Skladba a řád. Český teoretik filmu a televize Jan Kučera. Praha: NFA, 2007. info
- Gilles Deleuze. Obraz-pohyb a Obraz-čas. Praha, 2006. info
- Josef Valušiak. Základy střihové skladby. Praha: AMU, 2005. info
- Ivo Bláha. Zvuková dramaturgie audiovizuálního díla. Praha: AMU, 2004. info
- Jan Mukařovský. Studie I. Brno: Host, 2000. info
- Kristin Thompsonová. Neoformolistická filmová analýza: jeden přístup, mnoho metod. Iluminace, č. 1, 1998. info
- Aristoteles. Poetika. Praha, 1996. info
- Jiří Cieslar. Concettino ohlédnutí. Portréty, kritiky a eseje 1975-1995. Praha: NFA, 1995. info
- Josef Valušiak. Střihovou skladbou k n-té dimenzi. Praha: AMU, 1993. info
- F. X. Šalda. Šaldův zápisník. Praha: Lidové noviny, 1992. info
- Language of instruction
- Czech
- Further Comments
- The course can also be completed outside the examination period.
- Enrolment Statistics (Winter 2012, recent)
- Permalink: https://is.slu.cz/course/fpf/winter2012/UBKTV071