FPF:UCJNP026 German didactics 1 - Course Information
UCJNP026 German didactics 1
Faculty of Philosophy and Science in OpavaWinter 2012
- Extent and Intensity
- 0/0. 4 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- Mgr. Jana Nálepová, Ph.D. (seminar tutor)
- Guaranteed by
- Mgr. Jana Nálepová, Ph.D.
Institute of Foreign Languages – Faculty of Philosophy and Science in Opava - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- German for Teachers (programme FPF, B7310 Filo)
- Course objectives (in Czech)
- Předmět se zabývá historickým vývojem metod ve výuce cizích jazyků, jejich přednostmi a nedostatky a se současným stavem v této oblasti. Studenti se seznámí s plánováním výuky, různými organizačními formami při výuce cizích jazyků, s hodnocením pokroku a chyb při výuce. Naučí se, jak zprostředkovat žákům různými postupy jednotlivé jazykové dovednosti v rámci komunikační kompetence, včetně dostatečné úrovně gramatiky, fonetiky, slovní zásoby a pravopisu. Součástí moderní metody výuky jazyků je práce s učebnicemi a texty a výuka reálií cílové země.
- Syllabus (in Czech)
1. Einführung, Terminologie
2. Ziele und Phasen des Deutschunterrichts
3. Planen und Evaluieren
4. Interaktion und Sozialformen
5. Unterrichtsmittel und Medien
6. Unterrichtsbeobachtung und Analyse
7. Leistungsmessung
8. Lerntechniken und Lernstrategien
9. Methoden des Fremdsprachenunterrichts 1
10. Methoden des Fremdsprachenunterrichts 1
11. Methoden des Fremdsprachenunterrichts 2
12. Lehrwerkanalyse
- Literature
- recommended literature
- Janíková, V. / Michels-McGovern, M. Aspekte des Hochschulfachs Methodik und Didaktik des Unterrichts Deutsch als Fremdsprache im Überblick. Brno: Masarykova univerzita, 2000. info
- Kilian,V. Deutsch als Zweitsprache in der Erwachsenenbildung. Berlin/ München: Langenscheidt, 1995. info
- Heyd, G. Deutsch lernen. Frankfurt am Main: Diesterweg, 1991. info
- Zajícová, P. Didaktik der Fremdsprache Deutsch: Einführung in die Fachdidaktik des Deutschen als Fremdsprache. Ostrava: Ostravská univerzita, 2002. info
- Glaboniat, M. / Müller, M. / Schmitz, H. / Rusch, P. / Wertensch. Gemeinsamer europäischer Referenzrahmen für Sprachen: lernen, lehren, beurteilen. Berlin/München: Langenscheidt, 1996. info
- Bausch, K-R. / Christ, H. / Krumm, H-J. Handbuch Fremdsprachenunterricht. Tübingen/Basel: Francke Verlag, 1989. info
- Neuner, G. / Hunfeld, H. Methoden des fremdprachlichen Unterrichts. Berlin/München:. info
- Společný evropský referenční rámec pro jazyky. Jak se učíme jazykům, jak je vyučujeme a jak v jazycích hodnotíme. Olomouc: Univerzita Palackého, 2002. info
- Neuner, G. Übungstypologie zum kommunikativen Deutschunterricht. Berlin/München:. info
- Jung, L. 99 Stichwörter zum Unterricht Deutsch als Fremdsprache. Hueber. Ismaning 2001. info
- Language of instruction
- German
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: Seminář 9 HOD/SEM.
- Enrolment Statistics (Winter 2012, recent)
- Permalink: https://is.slu.cz/course/fpf/winter2012/UCJNP026