FPF:UBKKN050 Foundations of successful comm - Course Information
UBKKN050 Foundations of successful communication
Faculty of Philosophy and Science in OpavaWinter 2017
- Extent and Intensity
- 0/2/0. 4 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Guaranteed by
- PhDr. Libuše Foberová, Ph.D.
Institute of The Czech Language and Library Science – Faculty of Philosophy and Science in Opava - Prerequisites (in Czech)
- Požadavky na studenta v průběhu semestru a kritéria hodnocení: výuka předpokládá průběžnou přípravu studenta. Kvalita výuky je systematicky prověřována formou testů, prezentací zadaných referátů aj. Předmět je ukončen ústní zkouškou, která je zaměřena na prověření získaných teoretických znalostí
- Course Enrolment Limitations
- The course is offered to students of any study field.
- Course objectives
- The aim of the interactive seminar Effective communication services is to practice listening, learning how to resolve conflicts and to speak effectively with others. We will discuss how to talk with colleagues, superiors (subordinates) and both with users. Words make up only 7% of communication, 93% are telling without words, so-called. Body language. Body language gestures represent over three thousand different facial expressions, which together make up 55% of the communications and voice, which constitute the remaining 38%. The second part of the seminar we focus on examples of nonverbal communication.
- Syllabus (in Czech)
- 1. Knihovník knihovna - komunikace základní terminologické vymezení
2. Knihovník knihovna nadřízený
3. Komunikační kanály uvnitř knihovny
4. Knihovník knihovna knihovník
5. Knihovník knihovna čtenář/uživatel
6. Knihovník knihovna konflikt
7. Image knihovníka
8. Mluvíme i beze slov
9. Knihovník v roli moderátora PR akcí
10. Jak komunikovat s médií?
- 1. Knihovník knihovna - komunikace základní terminologické vymezení
- Literature
- required literature
- FOBEROVÁ, Libuše. . Knihovník, knihovna, komunikace. Dosáhněte co nejlepší komunikace za výpůjčním pultem knihoven. Ostrava, 2014. ISBN 978-80-7054-206-4. info
- recommended literature
- ŠTĚPANÍK, Jaroslav. Umění jednat s lidmi. 2, Komunikace. Praha, 2005. ISBN 80-247-0844-2. info
- VOSOBA, Pavel. Dokonalé služby: co chtějí zákazníci. Praha, 2004. ISBN 80-247-0847-7. info
- MIKULÁŠTÍK, Milan. Komunikační dovednosti v praxi. Praha, 2003. ISBN 80-247-0650-4. info
- FISHER, Fred. Postavme mosty mezi občany a úřady místní samosprávy a v zájmu efektivnější spolupráce se naučme, jak zvládat konflikty a neshody. Praha, 2002. info
- Teaching methods
- Lecturing
Lecture supplemented with a discussion
Lecture with a video analysis - Assessment methods
- Grade
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
- Enrolment Statistics (Winter 2017, recent)
- Permalink: https://is.slu.cz/course/fpf/winter2017/UBKKN050