UCJAP050 Analýza cizojazyčné učebnice

Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
zima 2019
Rozsah
0/0/3. Seminář 3 HOD/SEM. 3 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Lenka Jašková (cvičící)
Garance
Mgr. Lenka Jašková
Ústav cizích jazyků – Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
Předpoklady
TYP_STUDIA(B)
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Studenti budou uvedeni do problematiky metod hodnocení a výběru učebnice vhodných pro danou cílovou skupinu. Budou představeny různé aspekty používání učebnic cizího jazyka, které budou uvedeny diskuzí o potřebnosti a využitelnosti učebnic vůbec. Při evaluaci cvičení věnovaných jednotlivým jazykovým dovednostem se studenti seznámí i s metodami adaptace a adjustace. Prostor bude vyhrazen hodnocení jednotlivých komponentů učebnic a učebnicových souborů.
Osnova
  • Sylaby:
    1. How necessary is a coursebook?
    2. Students, teachers, and textbooks
    3. How to use textbooks
    4. The four skills in coursebooks
    5. Listening skills
    6. Speaking skills
    7. Reading skills - elementary level
    8. Reading skills - intermediate to advanced levels
    9. Writing skills - elementary level
    10. Writing skills - intermediate to advanced
    11. The teacher's books
    12. Choosing and evaluating textbooks
Literatura
    doporučená literatura
  • Brumfit, Ch. and Roberts, J.T.:. A Short Introduction to Language and Language Teaching with a Comprehensive. info
  • Kramsch, C.:. Context and Culture in Language Teaching, Oxford University Press, 1993. info
  • Tomalln, B. a Stempleski, S.:. Cultural Awareness, Oxford University Press, 1993. info
  • Hrehovčik, T a Uberman, A.:. English Language Teaching Methodology, Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego,. info
  • Hrehovčik, T.:. Evaluation of Foreign Language Textbooks, Prešov, 2003. info
  • Harmer, J.:. How To Teach English, Longman, 1998. info
  • Cunningsworth, A.:. Choosing Your Coursebook, Heinemann Publishers Ltd, 1995. info
  • Scrivener, J.:. Learning Teaching, Heinemann ELT, 1994. info
  • Anderson, A. a Lynch, T.:. Listening, Oxford University Press, 1988. info
  • Duff, A. a Maley, A.:. Literature, Oxford University Press, 1990. info
  • Grant, N.:. Making the Most of Your Textbook, Longman, 1987. info
  • Fried-Booth, D.L.:. Project Work, Oxford University Press, 1986. info
  • Harmer, J.:. Teaching and Learning Grammar, Longman Group UK Ltd, 1987. info
Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
Individuální práce bude zpracována formou portfolia, kde budou studenti zaznamenávat jednak své komentáře a dotazy a také zpracované úkoly týkající se hodnocení cvičení a učebnic.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2012, zima 2013, zima 2014, zima 2015, zima 2016, zima 2017, zima 2018, zima 2020, zima 2021, zima 2022, zima 2023.