UBKKDBP040 Psychology of Advertising

Faculty of Philosophy and Science in Opava
Winter 2020
Extent and Intensity
1/1/0. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Kristýna Konczyna (lecturer)
Kristýna Konczyna (seminar tutor)
Guaranteed by
Kristýna Konczyna
Institute of The Czech Language and Library Science – Faculty of Philosophy and Science in Opava
Timetable
each even Monday 17:15–18:50 KINO
  • Timetable of Seminar Groups:
UBKKDBP040/A: each even Monday 18:55–20:30 KINO, K. Konczyna
Prerequisites (in Czech)
TYP_STUDIA ( B )
Úspěšné zvládnutí a ukončení předmětu "Psychologie reklamy".
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je seznámit studenty se základy psychologie reklamy a poskytnout základní teoretické vědomosti a přehled o problematice reklamy z psychologického hlediska a vysvětlit základní psychologické pojmy v souvislosti s reklamou.
Learning outcomes (in Czech)
Pochopení základních východisek fungování psychologie reklamy.
Syllabus (in Czech)
  • - Marketingové komunikace, identifikace reklamy jako nádtroje marketingové komunikace, druhy reklamy
  • - Psychologie v reklamě, efektivita reklamy
  • - Cílová skupina, psychika spotřebitele, psychologická analýza spotřebitele
  • - Vnímaní reklamy a bariéry při působení reklamy.
  • - Tvorba účinné reklamy, psychologie a média, reklamní apely, metody psychologie reklamy
  • - Jak zjistíme účinnost reklamy, druhy výzkumu
Literature
    recommended literature
  • KARLÍČEK, M. Základy marketingu. Praha: Grada Publishing, 2013, 2013. ISBN 978-80-247-4208-3. info
  • VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie reklamy. Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4005-8. info
  • : KOTLER, P., ARMSTRONG, G. Marketing. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-0513-2. info
  • VYSEKALOVÁ, J., MIKEŠ, J. Reklama - jak dělat reklamu. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-2001-2. info
  • SVĚTLÍK, J. Marketing - Cesta k trhu. Zlín: EKKA, 1994. ISBN 80-900015-8-0. info
Teaching methods (in Czech)
přednáška, seminář
Assessment methods (in Czech)
Seminární práce v rozmezí 5 stran textu (analýza vybraného reklamního komunikátu prostřednictvím psychologické teorie).
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Winter 2021, Winter 2022, Winter 2023.
  • Enrolment Statistics (Winter 2020, recent)
  • Permalink: https://is.slu.cz/course/fpf/winter2020/UBKKDBP040