FPF:ARTAVTBP51 Psychology of advertising - Course Information
ARTAVTBP51 Psychology of advertising
Faculty of Philosophy and Science in OpavaWinter 2022
- Extent and Intensity
- 1/1/0. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- Mgr. Monika Horsáková, Ph.D. (lecturer)
Mgr. Marek Ševčík, Ph.D. (lecturer)
Mgr. Marek Ševčík, Ph.D. (seminar tutor) - Guaranteed by
- Mgr. Marek Ševčík, Ph.D.
Ústav filmové, televizní a rozhlasové tvorby – Faculty of Philosophy and Science in Opava - Timetable
- each odd Thursday 11:25–13:00 D1, except Thu 13. 10.
- Timetable of Seminar Groups:
- Prerequisites (in Czech)
- nejsou definovány
- Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Audio-visual works (programme FPF, AVT-bpbk)
- Course objectives (in Czech)
- Predmet Psychológia reklamy má za cieľ poskytnúť základné teoretické vedomosti a prehľad o problematike reklamy z psychologického hľadiska a vysvetliť základné psychologické pojmy v súvislosti s reklamou.
- Syllabus (in Czech)
- 1. Teoretické východiská z oblasti reklamy a marketingovej komunikácie. Reklama ako nástroj marketingovej komunikácie.
- 2. Druhy reklamy. Cieľová skupina. Proces komunikácie.
- 3. Základné psychologické smery.
- 4. Výskumné metódy.
- 5. Vnímanie reklamy a bariéry při pôsobení reklamy.
- 6. Účinnost reklamy.
- 7. Osobnosť príjemcu reklamných výpovedí. Charakteristiky osobnosti. Teórie osobnosti. Typológia príjemcov reklamných výpovedí.
- 8. Percepcia a zmyslové vnímanie. Pamäť.
- 9. Motivácia.
- 10. Učenie.
- 11. Emócie v reklame. Emócie prijímateľa reklamného posolstva.
- 12. Archetypy v reklame.
- 13. Reklama ako nástroj marketingovej komunikácie – rekapitulácia princípov, reflexia.
- Literature
- required literature
- CLOW, K and BAACK. Integrated Advertising, Promotion, and Marketing Communications. 9th. Harlow: Pearson Education Limited, 2022. ISBN 978-1-292-41121-7. info
- HRADISKÁ, E. Psychológia médií. Bratislava: Eurokódex, 2009.
- : KOTLER, P., ARMSTRONG, G. Marketing. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-0513-2. info
- SVĚTLÍK, J. Marketing – cesta k trhu. 2. vyd. Zlín: Aleš Čeněk, 2005.
- VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie reklamy. 4th ed. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4005-8. info
- recommended literature
- KERN, H. a kol. Přehled psychologie. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0105-2. info
- KOUDELKA, J. Pestrý svět referenčních skupín v reklamě. Marketing a komunikace, 2005. info
- MONZEL, M. 99 tipů pro úspěšnější reklamu. Praha: Grada, 2009. info
- PROCHASKA, J. O., NORCROSS, J. C. Psychoterapeutické systémy - průřez teoriemi. Praha: Grada, 1999. info
- VYSEKALOVÁ, Jitka and MIKEŠ JIŘÍ. Reklama: jak dělat reklamu. 4th ed. Praha: Grada, 2018. ISBN 978-80-247-5865-7. info
- Teaching methods
- lectures, seminars, analysis, class discussion, presentations, homework
- Assessment methods (in Czech)
- Účast na seminářích (75 %)
Seminární práce v rozmezí 5 stran textu (analýza vybraného reklamního komunikátu prostřednictvím psychologické teorie) - Language of instruction
- Czech
- Further Comments
- Study Materials
- Enrolment Statistics (Winter 2022, recent)
- Permalink: https://is.slu.cz/course/fpf/winter2022/ARTAVTBP51