FPF:UBKKDBP040 Psychology of Advertising - Course Information
UBKKDBP040 Psychology of Advertising
Faculty of Philosophy and Science in OpavaWinter 2024
- Extent and Intensity
- 1/1/0. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- Mgr. Monika Horsáková, Ph.D. (lecturer)
Mgr. Marek Ševčík, Ph.D. (lecturer)
Mgr. Marek Ševčík, Ph.D. (seminar tutor) - Guaranteed by
- Mgr. Marek Ševčík, Ph.D.
Institute of The Czech Language and Library Science – Faculty of Philosophy and Science in Opava - Timetable
- each odd Tuesday 13:55–15:30 D2
- Timetable of Seminar Groups:
- Prerequisites (in Czech)
- Úspěšné zvládnutí a ukončení předmětu "Psychologie reklamy".
- Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Cultural Dramaturgy in the theatre practice (programme FPF, KDDP)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu je seznámit studenty se základy psychologie reklamy a poskytnout základní teoretické vědomosti a přehled o problematice reklamy z psychologického hlediska a vysvětlit základní psychologické pojmy v souvislosti s reklamou.
- Learning outcomes (in Czech)
- Pochopení základních východisek fungování psychologie reklamy.
- Syllabus (in Czech)
- - Marketingové komunikace, identifikace reklamy jako nádtroje marketingové komunikace, druhy reklamy
- - Psychologie v reklamě, efektivita reklamy
- - Cílová skupina, psychika spotřebitele, psychologická analýza spotřebitele
- - Vnímaní reklamy a bariéry při působení reklamy.
- - Tvorba účinné reklamy, psychologie a média, reklamní apely, metody psychologie reklamy
- - Jak zjistíme účinnost reklamy, druhy výzkumu
- Literature
- recommended literature
- KARLÍČEK, M. Základy marketingu. Praha: Grada Publishing, 2013, 2013. ISBN 978-80-247-4208-3. info
- VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie reklamy. Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4005-8. info
- : KOTLER, P., ARMSTRONG, G. Marketing. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-0513-2. info
- VYSEKALOVÁ, J., MIKEŠ, J. Reklama - jak dělat reklamu. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-2001-2. info
- SVĚTLÍK, J. Marketing - Cesta k trhu. Zlín: EKKA, 1994. ISBN 80-900015-8-0. info
- Teaching methods (in Czech)
- přednáška, seminář
- Assessment methods (in Czech)
- Seminární práce v rozmezí 5 stran textu (analýza vybraného reklamního komunikátu prostřednictvím psychologické teorie).
- Language of instruction
- Czech
- Further Comments
- Study Materials
- Enrolment Statistics (recent)
- Permalink: https://is.slu.cz/course/fpf/winter2024/UBKKDBP040