FVP:FVPFP006 Tertiary Education and the Con - Course Information
FVPFP006 Tertiary Education and the Context of Equity
Faculty of Public Policies in OpavaSummer 2023
- Extent and Intensity
- 0/2/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- PaedDr. Irena Johanka Savková, MBA (seminar tutor)
- Guaranteed by
- doc. Mgr. Eva Zezulková, Ph.D.
Institute of Special Education – Faculty of Public Policies in Opava - Timetable of Seminar Groups
- FVPFP006/A: each odd Wednesday 13:05–16:20 C208, I. Savková
- Prerequisites (in Czech)
- FAKULTA(FVP) && TYP_STUDIA(BN) && FORMA(P)
- Course Enrolment Limitations
- The course is offered to students of any study field.
The capacity limit for the course is 20 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 4/20, only registered: 0/20 - Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu je seznámit studenty se sociálními kontexty terciárního vzdělávání studentů intaktních a studentů se specifickými potřebami, vymezit jejich typologii specifických vzdělávacích potřeb, objasnit rámec rovného a spravedlivého přístupu, včetně popisu zvláštností, které studenta s daným typem postižení ve vysokoškolském prostředí doprovázejí. Předmět nabízí přehled mechanizmů podpory, včetně popisu základních teoretických, koncepčních a jiných procesů, které jsou nezbytně nutné pro zajištění kvalitního vzdělávání bez snížení nároků. Dotýká se otázky studijní úspěšnosti a objasňuje klíčové faktografické skutečnosti, včetně náležitých procesů a nutných mechanizmů, jenž se na úspěšné dokončení studia podílejí.
- Learning outcomes (in Czech)
- Výstupy učení Odborné znalosti Student se orientuje v názvosloví a terminologii související s terciárním vzděláváním studentů se specifickými potřebami. Student zná klasifikační systém a typologii specifických potřeb Student se orientuje v současné legislativě a dokumentaci používané v systematickém vzdělávání studentů se specifickými potřebami u nás i v Evropě. Student umí objasnit rovný a spravedlivý přístup ke vzdělávání v terciárním stupni Student zná mechanismy podpory a modifikace ve vzdělávání studentů se specifickými potřebami. Odborné dovednosti Student umí popsat specifické potřeby studenta v terciárním vzdělávání Student umí komparovat mechanismy podpory a modifikace studia studenta se specifickými potřebami a studenta bez nich. Student aplikuje pravidla rovného přístupu a spravedlivého zacházení se studentem se specifickými potřebami u nás i v Evropském kontextu. Obecné způsobilosti Student je schopen posoudit ucelený vzdělávací kontext studia studentů se specifickými potřebami v komparaci se situací studentů intaktních.
- Syllabus (in Czech)
- Obsah seminářů: Vymezení problematiky terciárního vzdělání Legislativní, metodický a koncepční rámec terciárního vzdělávání Koncepce terciárního vzdělávání – teoretická a praktická východiska Studenti se SVP a centra podpory studentům se speciálními vzdělávacími potřebami Univerzitní, fakultní podpora a možnosti zajištění vyrovnávání podmínek studia Vzdělávání studentů s daným typem postižením - aktivity zaměřené na psaní, čtení, (bez)bariérovost, orientaci v prostoru a další specifika Kvalita v terciárním vzdělávání – role subjektů a objektů Evaluace realizovaných praktických aktivit
- Literature
- JANKŮ, Kateřina. Terciární vzdělávání jako cesta k zaměstnanosti člověka s disabilitou (Tertiary education as a way to employment of people with disability). Online. In Kaleja, M. Multidimenzionální proporcionalita studijní neúspěšnosti a její vybrané kontexty v terciárním vzdělávání. 1st ed. Opava: Fakulta veřejných politik, Slezská univerzita v Opavě, 2019, p. 107-117. ISBN 978-80-7510-329-1. info
- KALEJA, Martin. Terciární vzdělávání v aplikovaném měnícím se výzkumném schématu (Higher Education in All Time Changing Applied Research Project). In Škola pro všechny aneb interdisciplinarita ve školní edukaci a pedagogických vědách. 2017. info
- KALEJA, Martin and Eva ZEZULKOVÁ. Sborník příspěvků z vědecké konference s mezinárodní účastí Inkluzivní vzdělávání v globálních a v užších kontextech : terciární vzdělávání - otázky k inkluzi : [4.12.2014]. 1. vyd. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, Pedagogická fakulta, 2014, 200 pp. ISBN 978-80-7464-660-7. info
- Teaching methods (in Czech)
- Metody výuky -Metody reproduktivní ( reproduktivní práce s textem, rozhovor ve smyslu kladení otázek při fixaci a opakování učiva) -Metody aktivizační a produktivní (diskuse, brainstorming) -Metody názorně – demonstrační (pozorování procesů, demonstrace jevů/procesů, práce s pojmovou mapou, statická a dynamická projekce/prezentace) -Metody komplexní (skupinové a kooperativní učení, samostudium)
- Assessment methods
- Credit
- Language of instruction
- Czech
- Further Comments
- The course can also be completed outside the examination period.
- Enrolment Statistics (recent)
- Permalink: https://is.slu.cz/course/fvp/summer2023/FVPFP006