UPPVJP049 Educational Care for Seniors 1

Faculty of Public Policies in Opava
Winter 2023
Extent and Intensity
0/13/0. 4 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Mgr. Dana Pavelková (seminar tutor)
Guaranteed by
Institute of Pedagogical and Psychological Sciences – Faculty of Public Policies in Opava
Contact Person: PhDr. Edita Ondřejová, Ph.D.
Timetable of Seminar Groups
UPPVJP049/A: Fri 27. 10. 16:25–18:50 C203, Fri 3. 11. 13:55–15:30 C203, D. Pavelková
Prerequisites (in Czech)
FAKULTA ( FVP ) && TYP_STUDIA ( B ) && FORMA ( P )
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Sylabus předmětu Předmět má za cíl prohlubovat schopnost studentů aktivně, plynule a správně se vyjadřovat v běžných životních situacích i situacích vázaných k profesi. Zdokonaluje schopnost porozumění psaným dokumentům v příslušných oblastech, vede studenty k aktivnímu užívání světového jazyka a rozvíjení dovednosti překladu. Konverzace v předmětu přispívá také k rozšíření kompetencí v mezinárodní komunikaci na základě uvědomění si lexikálně-terminologických, gramatických a stylistických souvislostí.
Learning outcomes (in Czech)
VÝSTUPY Z UČENÍ: Oborové znalosti: Studenti umí vysvětlit odborné ruské termíny v tematických oblastech probíraných v rámci seminářů. Umí vysvětlit charakteristiky odborného jazyka ve svém oboru. Disponují znalostmi potřebných gramatických a stylistických pravidel a dokáží je prakticky využít. Oborové dovednosti: Studenti dokáží aplikovat lexikální a gramatické znalosti příslušného světového jazyka v mluveném a psaném projevu. Dokáží porozumět odbornému i obecnému textu střední obtížnosti a adekvátně přeložit tento text. Obecná způsobilost: Student se samostatně umí rozhodnout, které jazykové prostředky využije v dané komunikační situaci s cílem úspěšně předat požadované sdělení.
Syllabus (in Czech)
  • 1. Profesní životopis 2. Formální dopis: úřední dopis, stavba a forma, jazykové prostředky 3. Všeobecná konverzační témata 4. Osobnost seniora - potřeby, zájmy, edukace seniorů, motivace k zájmové edukaci seniorů, principy vzdělávání seniorů: slovní zásoba, diskuse 5. Práce s odborným textem 6. Diskuze na vybrané téma
Literature
    required literature
  • Pracovní listy a texty k danému tématu.
    recommended literature
  • ŠROUFKOVÁ, M., VENCLOVSKÁ, M. a PLESKÝ, R. Česko-ruský a rusko-český slovník. Praha, 1998. ISBN 80-85927-41-1
  • BELYNTSEVA, O., JANEK, A. a MAMONOVA, J. Učebnice současné ruštiny = Učebnik sovremennogo russkogo jazyka. Brno: Computer Press, 2009-2011. ISBN 978-80-251-2596-0.
  • NEKOLOVÁ, V., CAMUTALIOVÁ, I. a VASILJEVA-LEŠKOVÁ, A. Ruština nejen pro samouky. Voznice: Leda, 2007. ISBN 978-80-7335-112-0.
Assessment methods (in Czech)
Metody hodnocení: zápočet PS: studenti získají na základě průběžných písemných testů a zápočtového testu (úspěšnost 75 %), docházka
Language of instruction
Czech
Further Comments
The course can also be completed outside the examination period.
The course is also listed under the following terms Winter 2022.
  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.slu.cz/course/fvp/winter2023/UPPVJP049