UPPV00117 Pedagogic and Didactic Technologies - seminar

Faculty of Public Policies in Opava
Summer 2008
Extent and Intensity
0/1/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Guaranteed by
Ing. Radim Štefan
Institute of Pedagogical and Psychological Sciences – Faculty of Public Policies in Opava
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Semináře navazují na učivo z Pedagogické a didaktické technologie. Část seminárních témat má tři základní roviny - téma jako předmět pedagogické teorie, téma jako příležitost k rozvíjení didaktických dovedností a konečně konkrétní studentská činnost (mikrovýstup). Předmět je omezen na max. počet 15 studentů.
Syllabus (in Czech)
  • 1. Zásady práce s jednotlivými druhy MDP
    2. Počítačová technika v práci učitele - cvičná tvorba didaktické výukové sekvence v programu PowerPoint a její seminární prezentace.
    3. Vyhledávání výukových materiálů na internetu dle aprobačních předmětů - tvorba rešerše.
    4. Výukový software - vytvoření návodu k použití a jeho pedagogické a didaktické hodnocení.
    5. Využití skupinového vyučování v jednotlivých fázích výuky - studentské mikrovýstupy.
    6. Projektová výuka.
    7. Formy hodnocení ve výuce.
    8. Příprava didaktického testu s využitím aktivních sloves Bloomovy taxonomie výukových cílů.
Literature
    required literature
  • ČERNOCHOVÁ, M., KOMRSKA, T., NOVÁK, J. Využití počítače při vyučování: náměty pro práci dětí s počítačem. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7178-272-6. info
  • SLAVÍK, J., NOVÁK, J. Počítač jako pomocník učitele: efektivní práce s informacemi ve škole. Praha: Portál, 1997. ISBN 80-7178-149-5. info
  • GESCHWINDER, J., RŮŽIČKA, E., RŮŽIČKOVÁ, B. Technické prostředky ve výuce. Olomouc: Vydavatelství Univerzity Palackého, 1995. ISBN 80-7066-604-8. info
  • FIALOVÁ, I. ET AL. Didaktická technologie: sborník vědeckovýzkumných a metodických prací. Praha: Karolinum, 1994. ISBN 80-7066-851-2. info
    recommended literature
  • KOLÁŘ, Z. ŠIKULOVÁ, R. Hodnocení žáků. Praha: Grada, 2005. ISBN 80-247-0885-X. info
  • GAVORA, P. Výzkumné metody v pedagogice. Brno: Paido, 2000. ISBN 80-85931-79-6. info
  • ŠVEC, V. Klíčové dovednosti ve vyučování a výcviku. Brno, 1998. ISBN 80-210-1937-9. info
  • KYRIACOU, CH. Klíčové dovednosti učitele: cesty k lepšímu vyučování. Praha: Portál, 1996. ISBN 80-7178-022-7. info
  • PRŮCHA, J. Pedagogická evaluace: hodnocení vzdělávacích programů a výsledků. Brno: CDVU MU, 1996. ISBN 80-210-1333-8. info
  • ŠVEC, V., FIALOVÁ, H., ŠIMONÍK, O. Praktikum didaktických dovedností. Brno: MU, 1996. ISBN 80-210-1365-6. info
  • MAREŠ, J., SLAVÍK, J., SVATOŠ, T., ŠVEC, V. Učitelovo pojetí výuky. Brno: CDVU MU, 1996. ISBN 80-210-1444-X. info
  • SCHIMUNEK, F. P. Slovní hodnocení žáků. Praha: Portál, 1994. ISBN 80-85282-91-7. info
  • SVATOŠ, T. Snímání a záznam verbální komunikace ve třídě. Pedagogika, 1993. info
  • KOUBA, L. Didaktická a výpočetní technika. Praha: Karolinum, 1992. ISBN 80-7066-604-8. info
  • KOUBA, L. Didaktická a výpočetní technika 2. Praha: UK, 1991. ISBN 80-7066-148-8. info
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
The course is also listed under the following terms Summer 1994, Summer 1995, Summer 1996, Summer 1997, Summer 1998, Summer 1999, Summer 2000, Summer 2001, Summer 2002, Summer 2003, Summer 2004, Summer 2005, Summer 2006, Summer 2007.
  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.slu.cz/course/fvp/summer2008/UPPV00117