FVP:UPPVPK103 Professional Andragogy - Course Information
UPPVPK103 Professional Andragogy
Faculty of Public Policies in OpavaSummer 2008
- Extent and Intensity
- 0/0. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Guaranteed by
- Institute of Pedagogical and Psychological Sciences – Faculty of Public Policies in Opava
- Prerequisites (in Czech)
- UPPVPK010 Pedagogy for SP || UPPVP0010 Pedagogy for SP
- Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Social Pathology and Prevention (programme FPF, B7507-SvP)
- Course objectives (in Czech)
- Předmět profesní andragogika se zaměřuje na detailní analýzu jednoho z podsystémů andragogiky a jeho aspektů, a to od teoreticko-metodologického základu, přes jeho funkce, cíle, organizační formy, metody a prostředky, proces kreování obsahu profesního vzdělávání (projektování edukačních akcí - metodika tvorby vzdělávacích programů) až k analýze odlišností jednotlivých firemních škol a problematiky sebevzdělávání.
- Syllabus (in Czech)
- 1. Předmět Profesní andragogiky (dále jen PA) a charakteristika základních kategorií
2. Metodologické základy profesního vzdělávání dospělých - non-formal ed.; použití systémových přístupů; využití modelu a modelování
3. Systematické profesní vzdělávání dospělých jako prostředek společenských a hospodářských změn - kontra brain-drain; významné systémy profesního vzdělávání TWI, TTT, Carrardova škola, Baťova škola práce atd.; významné mezinárodní organizace: ILO, FAO, UNIDO, UNESCO, OECD a dal.
4. Cíle, význam a funkce PA; trendy a strategie pro 21. století; podnik (výrobní sociální systém - rozhodující aktivity vztahující se k trhu, zákazníkovi, k širšímu okolí) a profesní vzdělávání dospělých; instituty/manažerské školy firem
5. Obsah PA - specifický dle funkcí a pracovních pozic účastníků
6. Metody, formy, prostředky, pomůcky; edukační technologie a didaktická technika v PA
7. Lektor profesní edukace dospělých
8. Dospělý účastník profesní edukace; úroveň vstupní a výstupní diagnostiky
9. Rozbor potřeb profesního vzdělávání - součást personální plánování
10. Projektování edukačních akcí - metodika tvorby vzdělávacího projektu/programu
11. Kontrola a hodnocení efektivity; kategorie kvality profesní edukace - akreditace/certifikace; návratnost investic vzdělávací akce
12. Edukační marketingová a poradenská strategie - součást firemní personální politiky
- 1. Předmět Profesní andragogiky (dále jen PA) a charakteristika základních kategorií
- Literature
- required literature
- KALNICKÝ, J. Systémová andragogika. Ostrava: PdF OU, Repronis, 2007. ISBN 978-80-7368-489-1. info
- MALACH J. Systémy vzdělávání dospělých. Ostrava: PdF OU, 2003. ISBN 80-7042-944-5. info
- MUŽÍK J. Profesní vzdělávání dospělých. Praha: Codex Bohemia, 1999. ISBN 80-85963-93-0. info
- KALNICKÝ J. V čom Baťa predbehol dobu. Osvetová práca. 11/1990, 1990. info
- recommended literature
- KUBR M.; PROKOPENKO J. Vzdělávání a rozvoj manažerů. Praha: Grada, 1996. info
- HRBEK M. Podniková výchova v tržním prostředí. In Informace jaro-léto 1992. Praha: IMP, 1992. info
- JUNGER Z.; PÁNEK J. Sústava výchovy a vzdelávánia pracovníkov. Bratislava: Práca, 1977. info
- not specified
- BELCOURT M.; WRIGHT, P.C. Vzdělávání pracovníků a řízení pracovního výkonu. Praha: Grada, 1998. info
- JIRÁSEK J. Podniková organizace ve vývoji. Praha: IŘ, 1978. info
- LIVEČKA E.; KUBÁLEK, J. Podniková pedagogika. Praha: SPN, 1978. info
- LIVEČKA E. Podniková výchova a vzdělávání. Praha: Práce, 1969. info
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: Přednáška 4 HOD/SEM.
- Enrolment Statistics (Summer 2008, recent)
- Permalink: https://is.slu.cz/course/fvp/summer2008/UPPVPK103