FVP:UVSRPZICY1 Life Cycle - Course Information
UVSRPZICY1 Life Cycle
Faculty of Public Policies in OpavaSummer 2009
- Extent and Intensity
- 1/1/0. 4 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Guaranteed by
- PhDr. Věra Juříčková, Ph.D.
Institute of Public Administration and Social Policy – Faculty of Public Policies in Opava - Prerequisites (in Czech)
- Absolvent bakalářského studia
- Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Public Administration and Social Policy (programme FPF, N6731-SPSP)
- Public Administration and Social Policy (programme FVP, N6731-SPSP)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu je poznání zákonitostí vývoje, pochopení vývoje člověka v celé životní křivce a důležitosti plnění úkolů v jednotlivých vývojových obdobích. Studenti budou seznámeni s běžnými fázemi života v souvislosti s psychickými, sociálními a vývojově podmíněnými zvláštnostmi. Cílem výuky je pochopení identity osobnosti a zvládnutí nároků kladených sociálními rolemi na jedince a determinaci v rámci životního cyklu. Posluchač je veden k získání vědomostí o problematice životního cyklu, kterou může využít při setkávání s klienty v oblasti sociální práce. Pouze pro studenty studijního programu N6731.
- Syllabus (in Czech)
- 1. Vývojová psychologie - předmět, mechanismy vývoje.
2. Vývoj jedince a jeho determinace sociálními a biologickými faktory.
3. Metody vývojové psychologie.
4. Teorie vývoje člověka.
5. Prenatální období, porod a vývoj jedince v období novorozeneckém.
6. Dětství - období kojenecké, batolete a předškolní.
7. Mladší školní věk.
8. Adolescence.
9. Období dospělosti.
10. Stárnutí a stáří, umírání a smrt.
- 1. Vývojová psychologie - předmět, mechanismy vývoje.
- Literature
- required literature
- ŘÍČAN, P. Cesta životem. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-829-5. info
- BERNS, R.M. BELMONT. Child, Family, School, Community. Socialization and Support. Wadsworth/Thomson Learning, 2004. info
- ERIKSON, E.H. Dětství a společnost. Praha: Argo, 2002. info
- SHAFFER, D.R. Developmental Psychology. Childhood§Adolescence. Belmont: Wadsworth/Thomson Learning, 2002. info
- VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie: dětství, dospělost, stáří. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-308-0. info
- MACEK, P. Adolescence. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-348-X. info
- SHEEAYOVÁ, G. Průvodce dospělostí. Praha: Portál, 1999. info
- DICHAUD, C., THAREAUOVÁ, I. Soužití se starými lidmi. Praha: Portál, 1998. info
- LANGMEIER, J., KREJČÍŘOVÁ, D. Vývojová psychologie. Praha : Grada Publishing, 1998. info
- ERIKSON, E.H. Osm věků člověka. Praha: Propsy, 1995. info
- Teaching methods
- Interactive lecture
Lecture supplemented with a discussion - Assessment methods
- The analysis of student 's performance
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
- Enrolment Statistics (Summer 2009, recent)
- Permalink: https://is.slu.cz/course/fvp/summer2009/UVSRPZICY1