FVP:UPPVBK066 Experiential Pedagogy - Course Information
UPPVBK066 Experiential Pedagogy
Faculty of Public Policies in OpavaSummer 2019
- Extent and Intensity
- 0/0. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- Mgr. Kamil Janiš, Ph.D. (lecturer)
- Guaranteed by
- Mgr. Kamil Janiš, Ph.D.
Institute of Pedagogical and Psychological Sciences – Faculty of Public Policies in Opava - Course Enrolment Limitations
- The course is offered to students of any study field.
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu je seznámit studenta se základními principy zážitkové pedagogiky a její tvorbou. Student po absolvování předmětu bude znát strukturu postupových bodů pro přípravu a realizaci zážitkového programu, definovat jeho cíle a umět pracovat s klíčovými aspekty metodické činnosti (dramaturgie akce, návrh scénáře, výběr her, způsob vytěžení ze zážitku a práce se skupinou). Největší pozornost je věnována samotné aplikaci získaných vědomostí studentů při přípravě návrhu vlastního zážitkového programu a její realizaci včetně vyhodnocování zpětné vazby.
- Syllabus (in Czech)
- 1. Vymezení zážitkové pedagogiky a její vývoj
2. Cíle a metody zážitkové pedagogiky
3. Hry a jejich třídění
4. Bližší pohled na jednotlivé typy her
5. Dramaturgie, scénář, režie
6. Práce se skupinou a její vývoj
7. Review a evaluace v prostředí zážitkové pedagogiky
- 1. Vymezení zážitkové pedagogiky a její vývoj
- Literature
- required literature
- CALOŇOVÁ, D. Metodika herních činností. Opava: Slezská univerzita v Opavě, Fakulta veřej, 2012. ISBN 978-80-7248-774-5. info
- KIRSCHNER, J., et al. Psychologie prožitku a dobrodružství. Praha: Bizbooks, 2009. ISBN 80-251-2562-5. info
- HANUŠ, R., CHYTILOVÁ, L. Zážitkově pedagogické učení. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2816-2. info
- PELÁNEK, R. Příručka instruktora zážitkových akcí. Praha: Portál, s.r.o., 2008. ISBN 978-80-7367-353-6. info
- Instruktoři Brno. Fond her. Praha: Bizbooks, 2007. ISBN 80-251-1675-1. info
- SÝKORA, J. Zážitkové kurzy jako nástroj pedagoga volného času. Hradec Králové: Gaudeamus, 2006. ISBN 80-7041-380-8. info
- HRKAL, J., HANUŠ, R. Zlatý fond her II. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-660-8. info
- recommended literature
- NEUMAN, J. a kol. Hry do kapsy X. Sociálně psychologické, motorické a kreativní hry. Praha: Portál, 2005. ISBN 8073670259. info
- PORTMANNOVÁ, R. Hry pro tvořivé myšlení. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-876-7. info
- ERKERKT, A. Hry pro usměrňování agresivity. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-938-0. info
- CANFIELD, J. Hry pro výchovu k odpovědnosti a sebedůvěře. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7178-194-0. info
- VALIŠOVÁ, A. Hry s odkrytými kartami aneb otevřená komunikace: cvičebnice pro rozvíjení dobrých mezilidských vztahů. Praha: Pansofia, 1998. ISBN 80-71781-94-0. info
- CANFIELD, J. Hry pro zlepšení motivace a sebepojetí žáků: příručka pro učitele, vychovatele a rodiče. Praha: Portál, 1997. ISBN 80-7178-028-6. info
- HERMOCHOVÁ, S. Hry pro život: sociálně psychologické hry pro děti a mládež. Praha: Portál, 1995. ISBN 80-7178-042-1. info
- ZAPLETAL, M. Velká kniha deskových her. Praha: MF, 1991. ISBN 80-204-0188-1. info
- Assessment methods
- Grade
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: Přednáška 6 HOD/SEM.
- Enrolment Statistics (recent)
- Permalink: https://is.slu.cz/course/fvp/summer2019/UPPVBK066