FVPFP005 Speech Therapy Prevention

Faculty of Public Policies in Opava
Summer 2022
Extent and Intensity
0/2/0. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
doc. Mgr. Eva Zezulková, Ph.D. (seminar tutor)
Guaranteed by
doc. Mgr. Eva Zezulková, Ph.D.
Institute of Special Education – Faculty of Public Policies in Opava
Timetable of Seminar Groups
FVPFP005/A: Tue 10:35–12:10 C206, E. Zezulková
Prerequisites (in Czech)
FAKULTA(FVP) && TYP_STUDIA(BN) && FORMA(P)
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
The capacity limit for the course is 10 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 1/10, only registered: 0/10
fields of study / plans the course is directly associated with
there are 6 fields of study the course is directly associated with, display
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je vybavit studenty didaktickou kompetencí k uplatňování principů logopedické prevence v nejširším pojetí (primární, sekundární, terciární). Pozornost bude věnována aplikaci forem a progresivních metod a prostředků rozvoje jazykových a řečových dovedností s důrazem na intenzivní stimulaci specifických dovedností a poznávacích funkcí. Problematika bude řešena z hlediska uplatnění komplexního přístupu k rozvoji jazykových a řečových dovedností včetně koordinace odborné logopedické péče.
Learning outcomes (in Czech)
Výstupy učení Odborné znalosti: Student vymezí odbornou terminologii a principy logopedické prevence; Student definuje vybrané oblasti logopedické prevence; Student zdůvodní principy komplexního přístupu k rozvoji jazykových a řečových dovedností v raném a předškolním věku; Student orientuje se ve struktuře poradenských služeb v rámci příslušných rezortů Odborné dovednosti: Student aplikuje znalosti podpory specifických dovedností a poznávacích funkcí; Student akceptuje symptomy zdravotního postižení v kontextu logopedické prevence; Student realizuje preventivní stimulační program rozvoje jazykových a řečových dovedností; Obecné způsobilosti: Student umí vhodnými didaktickými prostředky stimulovat rozvoj specifických dovedností a poznávacích funkcí za účelem podpory řeči a jazyka žáků v primárním vzdělávání; Student umí samostatně formulovat a prezentovat dosažené výsledky, případně je reflektovat do své každodenní praxe; Student umí vymezit zadání pro odborné činnosti, koordinovat je a nést konečnou odpovědnost za jejich výsledky.
Syllabus (in Czech)
  • Obsah: Logopedická intervence, organizace logopedické péče v ČR. Komplexní přístup v rozvoji jazykových a řečových dovedností. Principy logopedické prevence. Specifické dovednosti a poznávací funkce podporující rozvoj řeči. Vybrané oblasti orientační diagnostiky vývoje řeči. Speciálně pedagogické metody a formy podpory rozvoje jazykových a řečových dovedností dětí. Didaktické prostředky rozvoje řeči a jazyka. Komunikační kompetence pedagoga, řečový vzor. Plánování a realizace činností na podporu přirozeného rozvoje řeči.
Literature
  • PIAGET, J. Psychologie dítěte. Praha: Portál, 1997. Praha: Portál. info
  • ZEZULKOVÁ, Eva. Praktika z logopedie: Distanční studijní text. 1st ed. Opava, 2019, 121 pp. info
  • KLENKOVÁ, J. Logopedie. Praha: Grada, 2006. ISBN 80-247-1110-9. info
Assessment methods
Credit
Language of instruction
Czech
Further Comments
The course can also be completed outside the examination period.
The course is also listed under the following terms Summer 2020, Summer 2021, Summer 2023, Summer 2024, Summer 2025.
  • Enrolment Statistics (Summer 2022, recent)
  • Permalink: https://is.slu.cz/course/fvp/summer2022/FVPFP005