FVP:UVSRPVK014 Marketing in Public Administra - Course Information
UVSRPVK014 Marketing in Public Administration
Faculty of Public Policies in OpavaWinter 2010
- Extent and Intensity
- 0/0. 4 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Guaranteed by
- Ing. Soňa Harasimová
Institute of Public Administration and Social Policy – Faculty of Public Policies in Opava - Prerequisites (in Czech)
- žádné
- Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Public Administration and Regional Policy (programme FVP, B6731-SPSP)
- Course objectives (in Czech)
- Obsahem předmětu je podat přehled základních pojmů, metod a postupů využívaných obecně, jakož i specifika marketingu ve veřejné správě a veřejných službách. Cílem předmětu je získání základních znalostí a dovedností v marketingových přístupech. Pozornost se zaměří na aplikaci teorie potřeb, na problematiku marketingu ve veřejné správě, marketingový plán, marketingový výzkum a informační zabezpečení, marketingový audit a marketingový mix. Předmět je určen pouze studentům ÚVSRP.
- Syllabus (in Czech)
- 1. Marketing ve veřejné správě I.
2. Marketing ve veřejné správě II.
3. Marketingový výzkum a shromažďování marketingových informací
4. Marketingový plán včetně kontroly
5. Marketingový audit - analýza postavení firmy na trhu
6. Chování spotřebitele (PUBLIC)
7. Výrobky a služby (PRODUCT)
8. Cena (PRICE)
9. Místo (PLACE)
10. Propagace (PROMOTION)
- 1. Marketing ve veřejné správě I.
- Literature
- required literature
- Halásek, D. Standardizace veřejných služeb. Ostrava: VŠB-TU, 2004. info
- Foret, M. a kol. Marketing, základy a postupy. Praha: Computer Press, 2001. info
- JANEČKOVÁ, L.- VAŠTÍKOVÁ, M. Marketing měst a obcí. Praha: Grada Publishing, 1999. ISBN 80-7169-750-8. info
- Vysekalová, Strnad. Základy marketingu. Praha: Fortuna, 1997. info
- Hannagan, T. J. Marketing pro neziskový sektor. Praha: Management Press, 1996. info
- HORÁKOVÁ, I. Marketing v současné světové praxi. Praha: Grada, 1992. ISBN 80-85424-83-5. info
- Teaching methods
- Lecture supplemented with a discussion
- Assessment methods
- The analysis of student 's performance
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: Přednáška 6 HOD/SEM.
- Enrolment Statistics (Winter 2010, recent)
- Permalink: https://is.slu.cz/course/fvp/winter2010/UVSRPVK014