FVP:UPPVMP055 Seminář k závěrečným pracím II - Course Information
UPPVMP055 Seminář k závěrečným pracím II
Faculty of Public Policies in OpavaWinter 2019
- Extent and Intensity
- 0/13/0. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Guaranteed by
- Institute of Pedagogical and Psychological Sciences – Faculty of Public Policies in Opava
Contact Person: PhDr. Edita Ondřejová, Ph.D. - Prerequisites (in Czech)
- FAKULTA(FVP) && TYP_STUDIA(B) && FORMA(P)
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Special Education (programme FVP, SPEP)
- Course objectives (in Czech)
- Seminář poskytuje studentům informace a pokyny k vypracování bakalářské práce v teoretické a praktické části. Je založen zejména na samostatné práci studenta a průběžných konzultacích. Na začátku semestru se uskuteční úvodní setkání, kde jsou studenti hromadně seznámeni s formálními a obsahovými/ metodologickými principy zpracování závěrečné práce. V průběhu semestru probíhají individuální konzultace studenta s vedoucím bakalářské práce zaměřené na zpřesnění tématu, orientaci v informačních zdrojích, pořízení a prostudování výchozí bibliografie k tématům, návrh struktury práce, formulace cíle, ujasnění a výběr metod, zpracování teoretické části práce i praktické části práce.
- Learning outcomes (in Czech)
- - Student ovládá postup při zpracování bakalářské práce;
- Student se orientuje v relevantních informačních zdrojích pro nastudování řešené problematiky;
- Student používá citace dle bibliografické normy;
- Student splňuje požadavky na formální zpracování a strukturu práce.
- student samostatně vyhledává doporučené odborné informační zdroje a zpracovává rešerši;
- student kriticky hodnotí informace získané z doporučených zdrojů;
- student formuluje cíle práce, výzkumný problém, příp. výzkumné otázky;
- student navrhuje postup řešení daného problému;
- student formuluje závěry, vyplývající z výzkumného šetření. - Literature
- required literature
- Metodický pokyn děkana ke zpracování, prezentaci a ukládání závěrečných prací na FVP SU v Opavě v aktuálním znění.
- Seznam literatury odpovídající tématu bakalářské práce po konzultaci s vedoucím práce.
- GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu 2., rozšířené vydání. Brno: Paido, 2010.
- HENDL, J. Kvalitativní výzkum: základní metody a aplikace. Praha : Portál, 2005. ISBN 80-7367-040-2.
- CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha : Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
- MIOVSKÝ, M. Kvalitativní přístup a metody v psychologickém výzkumu. Praha: Grada, 2006. ISBN 80-247-1362-4.
- ŠVAŘÍČEK, R., & ŠEĎOVÁ, K. ET AL. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2014.
- recommended literature
- MAREŠ, J., & VLČKOVÁ, K. K metodologickým standardům kvantitativních studií v pedagogice: Jak psát o výzkumných zjištěních? Pedagogická orientace, 23(4), 455-477. 2013.
- ŠANDEROVÁ, J., MILTOVÁ, A. Jak číst a psát odborný text ve společenských vědách: několik zásad pro začátečníky. Praha: Slon, 2009. ISBN 978-80-86429-40-3.
- ŠEĎOVÁ, K., & ŠVAŘÍČEK, R. Jak psát kvalitativně orientované výzkumné studie. Kvalita v kvalitativním výzkumu. Pedagogická orientace, 23(4), 478-510. 2013.
- not specified
- HENDL, J. Přehled statistických metod zpracování dat: Analýza a metaanalýza dat. Praha: Portál, 2015.
- HENDL, J. Statistika v aplikacích. Praha: Portál, 2014.
- HENDL, J., & REMR, J. Metody výzkumu a evaluace. Praha: Portál, 2017.
- CHRÁSKA, M. Metody sběru dat v klasických pedagogických výzkumech. Praha : Votobia, 2007.
- MAŇÁK, J., ŠVEC, V., & ŠVEC, Š. Slovník pedagogické metodologie. Brno: Paido, 2005.
- HINGLEY-Jones, Helen. Observation in Health and Social Care. Jessica Kingsley Publishers, 2017. ISBN 9781849056755.
- In E-learning kurz pro studenty studijního programu Speciální pedagogika Fakulty veřejných politik v Opavě. Opava: Slezská univerzita v Opavě.
- Assessment methods (in Czech)
- Student pokračuje ve zpracovávání bakalářské práce, zpracuje výzkumný projekt v teoretické rovině, včetně osnovy obsahu teoretické části. Vypracuje výzkumný projekt vybraného problému a aktuální stav řešení v odborných publikacích. Součástí je formulace cílů práce a návrh metodologie vlastního výzkumu, řídí se pokyny a strukturou výzkumného projektu dle vedoucího bakalářské práce.
Kritéria hodnocení:
0-50 - nezapočteno: student nezpracoval a neodevzdal výzkumný projekt závěrečné práce v požadované struktuře.
51-100 - započteno: student záměr bakalářské práce odevzdal a body budou uděleny podle následujících kritérií:
jasné a konkrétní vymezení tématu a výzkumných/řešených problémů; vytýčení cílů práce,- zaměření tématu k studovanému programu, - dodržení předepsané struktury, - dostatečný počet prostudovaných informačních zdrojů, dodržení bibliografické normy, úroveň navrženého postupu řešení, - Language of instruction
- Czech
- Further Comments
- The course can also be completed outside the examination period.
- Enrolment Statistics (Winter 2019, recent)
- Permalink: https://is.slu.cz/course/fvp/winter2019/UPPVMP055