OPF:INMBKBOI Business on the Internet - Course Information
INMBKBOI Business on the Internet
School of Business Administration in Karvinasummer 2024
- Extent and Intensity
- 12/0/0. 5 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- doc. Mgr. Petr Suchánek, Ph.D. (lecturer)
- Guaranteed by
- doc. Mgr. Petr Suchánek, Ph.D.
Department of Informatics and Mathematics – School of Business Administration in Karvina
Contact Person: Ing. Jan Górecki, Ph.D. - Timetable
- Fri 1. 3. 8:05–9:40 MS, Fri 22. 3. 8:05–9:40 MS, Fri 19. 4. 8:05–9:40 MS
- Prerequisites (in Czech)
- FAKULTA(OPF) && TYP_STUDIA(B) && FORMA(K)
- Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
The capacity limit for the course is 100 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 50/100, only registered: 0/100 - fields of study / plans the course is directly associated with
- Managerial Informatics (programme OPF, B_MI)
- Managerial Informatics (programme OPF, B_SYSINF)
- Marketing (programme OPF, B_MAR)
- Business (programme OPF, B_EM)
- Business Economics and Management (programme OPF, B_EKOMAN, specialization Business)
- Course objectives
- The course acquaints students with the concepts and methods of business and commerce on Internet, e-shops, e-marketplaces, e-commerce systems, its architecture, evaluation methods of usability and security.
- Syllabus
- 1. Informační společnost a globální infrastruktura Informační společnost. Globální informační infrastruktura. Subjekty informační a globální informační infrastruktury. Informační a komunikační technologie (ICT). Informační systémy. Internet, intranet. Služby internetu. 2. Elektronické podnikání a obchodování (e-business, e-commerce) Výchozí podmínky pro e-business (legislativní, technologické, personální, sociální, apod.). Procesní definice elektronického podnikání a obchodování. Internetový obchod. Internetové tržiště. Struktura internetového obchodu a internetového tržiště. Obchodní modely. Členské a vlastnické modely. Metody tvorby cen na internetových tržištích. 3. Obchodní modely elektronického podnikání Obchodní modely B2C a B2C. Prvky obchodních modelů (problematika hodnoty, zisku, obratu, konkurenčního prostředí a konkurenční výhody, strategie, řízení). Hodnotový řetězec. Hodnota produktů a služeb v e-business. Virtuální hodnotový řetězec. Dodavatelský řetězec a logistika. Řízení dodavatelského řetězce v e-business. 4.Systémové pojetí e-business Architektura systému e-business. Informační toky. ERP (Enterprise Resource Planning) a CRM (Customer Relationship Management). Struktura a funkce ERP a CRM v e-business. Moduly ERP a CRM pro e-business. Technologické architektury systémů na podporu e-business. 5. Zákaznické prostředí e-business Zákaznicky orientované systémy. Zákaznické prostředí. Cílové skupiny. Vztah prodejce & zákazník. Identifikace obchodujících subjektů. Komunikační rozhraní a metody a prostředky komunikace. Výhody a nevýhody e-business a e-commerce pro zákaznické prostředí a provozovatele. 6. Bezpečnost e-business Bezpečnost e-business. Řízení rizik v e-business a e-commerce. Zabezpečení dat. Elektronický podpis. Elektronické platební systémy (EPS). Základní komponenty. Hlavní technologie EPS. Bezpečnost elektronických platebních systémů. 7. Trendy vývoje e-business a e-commerce. Moderní metody a nástroje podporující efektivnost e-business. Business Intelligence (BI). Competitive Intelligence (CI). Využití BI a CI v e-business. BI jako součást moderních ERP a CRM. Předpokládané obchodní modely e-business a e-commerce v budoucnosti.
- Literature
- required literature
- PECINOVSKÝ, Josef and Rudolf PECINOVSKÝ. Office 2019: & Office 365: průvodce uživatele. Praha, 2019, 319 pp. ISBN 978-80-247-2303-7. info
- SUCHÁNEK, P. E-commerce - Elektronické podnikání a koncepce elektronického obchodování. Praha: Ekopress, 2012. ISBN 9788086929842. info
- KLAPALOVÁ, A. Hodnota a e-business. Brno: Masarykova univerzita Brno, 2012. ISBN 9788021055063. info
- SEDLÁK, M. a P. MIKULÁŠKOVÁ. Jak vytvořit úspěšný a výdělečný internetový obchod. Praha: Computer Press, 2012. ISBN 9788025137277. info
- recommended literature
- HAVLÍK, R. Ochrana spotřebitele v EU při obchodování po internetu. Brno: KEY Publishing, 2012. ISBN 9788074180958. info
- CHAFFEY, D. E-Business and E-Commerce Management: Strategy, implementation and practice. New Jersey: Prentice Hall, 2011. ISBN 978-0273752011. info
- JANOUCH, V. Internetový marketing. Praha: Computer Press, 2010. ISBN 9788025127957. info
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Study Materials
The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: Přednáška 12 HOD/SEM.
- Enrolment Statistics (recent)
- Permalink: https://is.slu.cz/course/opf/summer2024/INMBKBOI