OPF:KCJKK055S Language 2 - English - Course Information
KCJKK055S Language 2 - English
School of Business Administration in KarvinaSummer 2009
- Extent and Intensity
- 0/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- PhDr. Krystyna Heinz (lecturer)
Mgr. Emil Horký, PhD. (lecturer) - Guaranteed by
- Mgr. Emil Horký, PhD.
Department of Tourism and Leisure Activities – School of Business Administration in Karvina - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- European Integration (programme OPF, B_HOSPOL)
- Course objectives (in Czech)
- Úroveň - B 1.1 středně pokročilí Zlepšení čtecích dovedností a porozumění cizojazyčnému textu. Seznámení s různými technikami čtení. Práce s různými typy textů (publicistické, populárně vědecké a odborné), různé techniky čtení (scanning, skimming, intensive reading), rozšiřování běžné i odborné slovní zásoby. Zvýšení rychlosti čtení a chápání obsahu čteného textu, rozšíření běžné i odborné slovní zásoby. Schopnost porozumět odbornému textu, vyvozovat správné závěry a správně text interpretovat, shrnout text ústně i písemně.
- Syllabus (in Czech)
- 1. Funkční styly a pragmatické složky textu
2. Analýza odborného textu
3. Teoretický výklad různých čtecích technik
4. Teorie účinného čtení, intenzívní čtení
5. Skimming, scanning, struktura textu
6. Racionální čtení
7. Čtení pro řešení problémů
8. Slovní zásoba, obohacování slovní zásoby, hledání synonym/antonym v textu, odhad
významu z kontextu
9. Frazeologie, úvod do idiomů
10. Rekonstrukce textu, strategie překladu, resumé delšího textu
Texty, na kterých budou procvičovány znalosti a dovednosti prezentované v teoretické části, budou pokrývat následující oblasti:
1. Hospodářství - strategie a ukazatele růstu, fúze, globalizace, ekologie
2. Marketing - marketingové studie, reklama, veletrhy, nadnárodní řetězce
3. Trh práce - zaměstnanost, rekvalifikace, povolání, kariéra
4. Turismus - trendy, volný čas, životní styl
5. Zahraničí - zahraniční politika a obchod, obchodní vztahy a kontakty, trhy
6. Media - tisk, nakladatelství, televize, zábavný a hudební průmysl, Internet a eCommerce
7. Věda a technika - nové vývojové trendy, objevy, vynálezy
8. Kultura - divadlo, film, literatura, hudba
- 1. Funkční styly a pragmatické složky textu
- Literature
- required literature
- Autentické materiály z tisku zpracovány formou e-learning. info
- EDIGER, A. PAVLIK, CH. Reading connections. Oxford: OUP, 2002. ISBN 0-19-435825-9. info
- recommended literature
- GREENALL, S. Effective Reading. London: Cambrigde University Press, 2002. info
- SPACK, R. Guideline. London: Cambridge University Press, 2002. info
- PAKENHAM, K. J. Making Connections. London: Cambridge University Press, 2002. info
- REVELL, R., SWEENEY, S. Reading Business English. London: Cambridge University Press, 2002. info
- KRAHNKE, K. Reading Together. London: Cambridge University Press, 2002. info
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: Přednáška 8 HOD/SEM.
- Enrolment Statistics (Summer 2009, recent)
- Permalink: https://is.slu.cz/course/opf/summer2009/KCJKK055S